چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نقش ویژه اساتید و دانشجویان در راستای اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: باید این بیانیه به عنوان متن درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسئولان نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، به تبیین نقش دانشگاه و دانشجویان در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان متن درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود، افزود: این بیانیه به‌اندازه‌ای پخته بوده و متن زیبا و محتوای عالی دارد که هر اندازه آن را مطالعه کنیم باز هم کم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبری فرموده‌اند که برای این بیانیه زحمت فراوانی کشیده‌اند، اضافه کرد: انتظار می‌رود این بیانیه در سطح دانشجویان و اساتید دانشگاه مورد مباحثه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از جاهایی که باید به این بیانیه پاسخ مثبت و عملیاتی بدهد دانشگاه‌ها است، اضافه کرد: باید این بیانیه به بهانه‌های گوناگون در کلاس‌های دانشگاهی مطرح شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید تفسیر، تبیین و تحلیل شود، خاطرنشان کرد: این بیانیه به‌ویژه با حوزه کاری دانشگاه‌ها ارتباط دارد؛ زیرا خطاب به جوانان بوده و رهبری در آن تأکید می‌کنند که امید آینده همین جوانان هستند که باید بر اساس تجارب گذشتگان و بزرگان، کشور را به‌پیش ببرند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید خود را برای جهاد بزرگ تمدن سازی آماده کنند، تصریح کرد: امروز دو مرحله خودسازی و جامعه سازی را پشت سر گذاشته باشیم و اکنون موعد صدور انقلاب و تقویت پایه‌های تمدن سازی دینی است.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون از نظر علمی تولیدات خوبی داشته‌ایم؛ اما نباید به این میزان قانع باشیم، افزود: علم دامنه وسیعی دارد؛ ازاین‌رو نباید در علم‌آموزی و تولید علم حد یقف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان دارد بحث تولید علم و پژوهش است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید جوانان دانشگاهی ما همت و کوشش خود را برای ارتقای علمی کشور مضاعف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha