پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب برای امدادرسانی به سیل‌زدگان، گفت: با وجود اینکه عده قابل‌توجهی از طلاب ما سیل‌زده بوده و منازل والدین آن‌ها در سیل آسیب‌دیده است، اما در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست با مسئولان حوزه علمیه استان، با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب و حوزویان در مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در این بحران به وجود آمده برای هم استانی‌ها حوزه علمیه ورود بهتر، مؤثرتر و کارآمدتری داشته باشد، زیرا حوزویان به‌عنوان سربازان نظام در کنار مردم بوده و گرفتاری آن‌ها را درد و گرفتاری خود می‌دانند.

وی گفت: به همین دلیل می‌بینیم با وجود اینکه عده قابل‌توجهی از طلاب ما سیل‌زده بوده و منازل والدین آن‌ها در سیل آسیب‌دیده است؛ اما در کنار مردم به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم که این بحران تبدیل به نقطه امید شده تا بتوانیم در گام دوم انقلاب نقش بسزایی ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به حضور روحانیان مبلغ در روستاها و مناطق مختلف در ماه شعبان، اظهار کرد: برپایی نمازهای جماعت، اعیاد شعبانیه و سایر مناسبت‌های پیش رو می‌تواند نقش مهمی در راستای کارهای فرهنگی در بحث امیدآفرینی و نشاط دینی در مناطق سیل‌زده ایفا کند.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نخستین جهاد امیدآفرینی است، اضافه کرد: طلاب جوان و متخصص حوزه علمیه در ایام و موالید شعبانیه می‌توانند در زمینه‌هایی از قبیل کار با کودک و نوجوان، فضای مجازی، کار هنری و ... اقدامات مناسب و تأثیرگذاری را در مناطق سیل‌زده استان اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: باید به‌گونه‌ای فعالیت شود که این اقدامات روحانیان در ماه شعبان مقدمه‌ای برای تعمیق معارف دینی در ماه رمضان باشد؛ ازاین‌رو ارتباط‌گیری با جامعه مخاطب در قالب اردوهای جهادی بسیار مهم است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کمک‌رسانی و رفع حاجت مؤمنان، افزود: یکی از اصحاب امام صادق (ع) خدمت ایشان رسید و در رابطه با کمک به مؤمن پرسید، امام صادق(ع) در پاسخ فرمودند: «من مشی فی حاجة اخیه المومن یطلب بذلک ما عندالله حتی تقضی له، کتب الله عزوجل له بذلک مثل اجرحجة و عمرة مبرورتین و صوم شهرین من اشهر الحرم و اعتکافهما فی المسجدالحرام و من مشی فیها بنیه و لم تقض کتب الله له بذلک مثل حجة مبروره فارغبوا فی الخیر».

وی ادامه داد: این امام همام تأکید می‌کنند هر کس در راه حاجت برادر مؤمنش گام بردارد تا آنجا که آن را برآورده سازد و مقصودش پاداش الهی باشد خدای عزوجل به سبب این کار برای او پاداش یک حج و یک عمره مقبول، روزه دو ماه از ماه‌های حرام و اعتکاف آن دو ماه در مسجدالحرام را برای او ثبت کند و هر کس با نیت در این راه گام بردارد ولی حاجت مؤمن برآورده نشود خداوند برای او همانند یک حج مقبول ثبت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha