شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان گلستان

حوزه/ جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان گلستان، به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان گلستان، با محوریت گزارشی از فعالیت های انجام شده هر یک از نهادها، صبح امروز به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

 در این جلسه مدیران مرکز خدمات، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز بزرگ سلامی شمال کشور، سازمان تبلیغات، اداره کل اوقاف و مدیریت حوزه علمیه خواهران و برادران حضور داشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در این جلسه گفت: مبلغان حوزه علمیه خواهران استان که از روزهای ابتدایی به صورت خودجوش جهت کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده فعالیت کردند، اکنون با هماهنگی بیشتری، بیش از گذشته فعالیت می کنند.

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: با بازدیدهایی که توسط مدیران و مسئولین حوزوی خواهر در استان صورت گرفت، متوجه شدیم که برخی مناطق سیل زده هنوز در دریافت کمک های ضروری محروم بوده اند و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

وی اعلام کرد: متاسفانه در این سیل برخی طلاب نیز در معرض آسیب های قرار گرفته و با مشکلاتی روبرو بوده اند که باید مراکز و نهادهای خدمات رسان حوزوی به آنان توجه بیشتری نمایند.

تقدیر از تلاش های نهادی های حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، مدیر حوزه استان گلستان هم در این جلسه بر ضرورت تقویت و استمرار کمک رسانی به سیل زدگان تا حل مشکلات آنان، گفت: حوزه و روحانیت استان در کنار مردم خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه گلستان همچنین از تلاش ها و کمک رسانی نهادهای حوزوی استان و طلاب و روحانیون جهادی به مردم سیل زده قدر دانی کرد.

*استان گلستان پیشرو در کمک رسانی به مناطق سیل زده

حجت الاسلام وردانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گلستان گفت: مدیر حوزه های علمیه کشور در سفری که به استان گلستان داشتند، رضایت خود را نسبت به فعالیت های شورای هماهنگی نهادهای حوزوی، ابراز کردند و این که استان گلستان پیشرو در کمک رسانی به مناطق سیل زده بوده اند.

وی اعلام کرد: تاکنون قریب به 100 میلیون تومان کمک های حوزه های علمیه کشور در قالب لوازم بهداشتی و غذایی و ... به استان گلستان ارسال شده که توسط نهادهای حوزوی توزیع شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه گلستان با تقدیر از تلاش های مدیریت خواهران و تلاش های مسئولین مدارس علمیه خواهران استان، خواست تا خسارات احتمالی به طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران اعلام شود تا هماهنگی های بعدی جهت جبران خسارات انجام شود.

*بسیاری از اماکن مذهبی در مناطق سیل زده آسیب دیده اند

حجت الاسلام ولی نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بیان اقدامات نهاد تحت امر خود گفت: بسیاری از اماکن مذهبی در مناطق سیل زده آسیب دیده اند که باید جهت تعمیر آنها، پیگیری هایی با مسئولین مرتبط صورت گیرد.

*1200 تخته فرش برای مناطق سیل زده در نظر گرفته شده است

حجت الاسلام دارابی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان گلستان در ابتدای سخنان خود گفت: زیر ساخت کار فرهنگی در بحران ها، به حوزه های علمیه و مبلغان دینی برمی گردد.

وی با بیان این که مبلغین و مسئولین این نهاد از اولین روز سیل در کنار مردم آسیب دیده بوده اند، به بیان قسمتی از اقدامات انجام شده نهاد خود پرداخت و بیان کرد: در اردوگاه هایی که مبلغین ما حضور یافتند، فعالیت های فرهنگی-تبلیغی با محوریت صبر، رحمت و لطف الهی انجام شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان در ادامه اعلام کرد: در کنار سایر فعالیت های انجام شده، 1200 تخته فرش و پتو برای مردم آسیب زده از سیل در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش ، نحوه توزیع کالاها و اقلام، امدادرسانی طلاب و روحانیون، اطلاع رسانی فعالیت ها، پرداخت کمک هزینه برای جبران خسارت منازل طلاب و... از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha