پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ معاون خمات شهری قم از اعزام تیم های خدمت رسانی از قم به مناطق سیل زده لرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،، سید امیر سامح امروز در دیدار مدیران شهرداری قم با آیت الله اعرافی در قم، گفت: در معاونت های مختلف و سازمان های مختلف جلسات متعددی برگزار شد و از اوایل زمستان برنامه های نوروزی با تشکیل ستادهای اجرایی با 10 کمیته در هر منطقه شکل گرفت.

وی افزود: از 25 اسفندماه فعالیت های عملیاتی نوروزی در قم آغاز شد؛ شهردار قم تاکید داشت که شهر قم در این یایام شهری منظم تر و زیباتر و مفره تر باشد و کسانی که وارد شهر قم می شوندن شهر را زیبا و تمیز ببینند.

معاون خدمات شهری قم اظهارکرد: سرویس های بهداشتی و نمازخانه های سطح شهر ساماندهی مناسبی انجام شد؛ با همکاری با آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) سرویس بهداشتی در سمت پارکینگ شرقی تعبیه شد؛ همچنین حمام های اطراف حرم نیز راه اندازی شد.

وی گفت: 5استراحت تگاه ویژه زائران نوروزی برای حضور زائران تعبیه شد؛ 21 مکان ورزشی مسقف ویژه حضور زائران در شب های بارانی پیش بینی شده بود.

معاون خمات شهری قم اظهارکرد: پارکینگ شهید کاظمی با کمک شهرداری و دادستانی در اختیار شهرداری قرار گرفت و ظرف 10 روز 25 هزار مترمربع را سطح سازی کردیم و همین مساله باعث افزایش 20 درصدی فضای پارکینگی شد.

سامح اظهارکرد: در عرصه ایمنی زائران اکیپ کامل آتش نشانی و... در سطح شهر حضور داشت ولی به لطف الهی هیچ حادثه ای در این عرصه رخ نداد.

وی یادآورشد: دو مرحله بارندگی شدید در اوایل فروردین در قم انجام شد که باران اول 40ساعت و در روزهای 5 و 6 بارید که با 49 میلی متر یکی از روکردهای بارش استان را رقم زد که با تمهیداتی که اندیشیده شد خوشبختانه خسارتی  نداشت.

معاون خدمات شهری اظهارکرد: با توجه به پاکسازی لایه های آب رودخانه و همچنین بارش مرحله دوم در 11 و 12 فروردین ماه اشباع آبی ایجاد شد و کل فضای سبز و آسفالت های قم را درگیر خود کرد که در این زمینه 11 میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.

وی یادآورشد: پس از سیل اخیر با تاکیدات شهردار قم تیم هایی تخصصی از جمله آتش نشانی و ماشین آلات و پمپ های مکش آب و... از قم به سمت مناطق سیل زده لرستان گسیل شد که هم اکنون نیز مشغول فعالیت هستند.

انتهای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha