جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنگلادش

حوزه/ به مناسبت فرارسيدن اعياد شعبانيه، مراسمی در سالن اجتماعات مؤسسه امور حقوقی و بین‌المللی وکلای بنگلادش در پايتخت (داكا) برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به مناسبت فرارسيدن اعياد شعبانيه، مراسمی در سالن اجتماعات مؤسسه امور حقوقی و بین‌المللی وکلای بنگلادش در پايتخت(داكا) برگزار شد.

این مراسم به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و با مشارکت انجمن مؤمنین بنگلادش و با حضور علاقمندان به اهل بیت(ع) برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن، سيد محمدمهدي حسيني‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی ايران در بنگلاش به جایگاه و اهمیت اهل بیت(ع) از دو منظر اعتقادی و اجتماعی پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که در تمام فرق اسلامی در خصوص احترام به خاندان پیامبر(ص) و بزرگداشت و تکریم آنان اختلافی وجود ندارد و توجه به اهل بیت(ع) نشانه ایمان برشمرده شده است.

 وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی تأسی به این بزرگان دینی و اجتماعی و الگوبرداری از زندگی آنان می‌تواند در ایجاد وحدت و نیرومندی مسلمانان کمک کند.

حجت‌الاسلام عبدالقدوس، روحاني بنگلادشي نیز در سخنانی به زندگانی امام حسین(ع) پرداخت و بر این نکته تأکید كرد که روش زندگی ائمه(ع) باید در زندگانی امروز ما نیز نمود داشته باشد و پیرو واقعی این بزرگان، باید در زندگی و اعمال نیز پیرو باشد.

در ادامه مراسم، گروه قوالی به نعت‌خوانی و خوانش اشعاری به زبان‌هاي فارسی، اردو و بنگالی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha