سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ قرآن صحیفه زندگی مسلمانان است و مردم و تأثیرگذاران جامعه اسلامی با الهام از دستوران قرآنی است که می‌ توانند زندگی و بالندگی خود را در عرصه بین المللی حفظ کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی طلاب حوزه های علمیه جهان اسلام که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، گفت: در شرایطی قرار داریم که دشمن همه تلاش خود را برای ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی بکار گرفته است و این امر می طلبد که همه مواظب توطئه و فتنه های دشمنان باشند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد:  معتقدیم اسلام و دین خاتم(ص) دین واحد و دارای بیان واحد است و  در این مدت برای همگان ثابت شده است مسلمانان از اسلام، پیامبر(ص) و قرآن  و روش و شیوه آسمانی واحدی بهره می برند و بیان و اثبات همین مسئله  توانسته است بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کند.

وی افزود: ارتباط امروز جهان تشیع با سایر مذاهب دیگر با چهل سال قبل کاملا متفاوت است آن زمان اتهام می‌ زدند که قرآن و دین شما فرق دارد ولی به برکت همین مسابقات و کتاب آسمانی موجب شد که این اتهام دفع شود.

رئیس ستاد معین مسابقات طلاب بیان داشت: قرآن صحیفه زندگی مسلمانان است و مردم و تأثیرگذاران جامعه اسلامی با الهام از دستوران قرآنی است که می‌ توانند زندگی و بالندگی خود را در عرصه بین المللی حفظ کنند و به همین دلیل لازم است توجه بیشتری به مباحث قرآن توجه شواد که یکی از آنها برگزاری همین مسابقات قرآنی است.

وی گفت: برای تبیین مسابقات قرآنی جهان اسلام، نقش رسانه بسیار اثرگذار خواهد بود و می تواند با حضور به موقع افکار مردم جهان را به برگزاری این مسابقه مهم سوق دهد تا بیش از گذشته بتوانیم اهدافی که در این مسابقات داریم برسیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha