جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم تبیین شاخصه های سبک زندگی حسینی در رسانه های جمعی و فضای مجازی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تبریک سالروز میلاد اباالاحرار حضرت سیدالشهدا(ع) بر همه شیعیان و محبان حضرتش گفت: ماه شعبان از آن جا که موعد ولادت های پر خیر و برکت اهل بیت(ع) است و در آن ما روز شهادت حضرات معصومین(ع) رو نداریم، فرصتی است که شیعیان و محبین در آن به شادی و سرور مشغول شوند، به ویژه در نیمه ماه شعبان که سالروز میلاد قطب عالم امکان حضرت حجت بن الحسن(ع) است.
وی افزود: البته این شادی ها و شادکامی ها نباید به گونه ای باشد که خدای ناکرده موجبات نارضایتی اهل بیت(ع) و به خصوص امام زمان(عج) را فراهم کرده و در آن شاهد گناه و معصیت باشیم.
قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در کنار اهتمام به برگزاری محافل شادی و جشن های مذهبی، از یک نکته بسیار مهم و کلیدی نیز نباید غفلت کرد و آن هم این که مهم تر این است که ما به تبیین و تشریح فرهنگ و مکتب حسینی و قیام اباعبدالله (ع)برای عموم مردم خاصه نسل جوان اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی همچنین گفت: البته بی شک در این باره باید با زبان روز و متناسب با اقتضائات زمانه سخن گفت و چقدر لازم است که در عصر کنونی به ویژه از ابزار رسانه از جمله فضای مجازی به درستی استفاده کرد تا سبک زندگی حسینی و سیره نورانی حضرت ثارالله برای عموم جامعه تبیین شود.
این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که که بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، یکی از رموز مهم توفیق ملت انقلابی و مسلمان ما در مقابل دشمنان، تاسی به فرهنگ ناب حسینی است، بیان داشت: امروز چنانچه ما می خواهیم در برابر دشمنان دین و مکتب و انقلاب بایستیم راهش این است که در مسیر بصیرت و آگاهی بخشی به مردم و جوانان بکوشیم و در این خصوص از مولفه ها و شاخصه های نهضت حسینی بهره بگیریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha