جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید آوینی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: ریشه تاثیرگذاری هنر و قلم شهید آوینی در باور عمیق ایشان به مبانی دینی و انقلابی است.

دکتر کمال اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی که به همین مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده، اظهار داشت: یکی از مهم ترین و اساسی ترین رسالت های هنر دینی و انقلابی در روزگار ما ، تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که در این عرصه با وجود برخی تلاش های ارزنده هنرمندان مومن و انقلابی هنوز جای کار بسیار است.

وی افزود: نقطه اوج و قوت هنر از منظر آموزه های دینی این است که با واقعیت های زندگی همراه بوده و بتواند مردمی که مخاطب چنین هنری هستند را نیز با خود به خوبی همراه و هماهنگ سازد و شهید آوینی حقیقتاً هنر و بیان و قلمش این گونه بود.

عضو هیئت مدیره انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه همچنین تاکید کرد: هنر زبان گویای جامعه است که از درون فرد هنرمند می جوشد و به این خاطر، در شکل گیری فرهنگ و تمدن یک جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بر این اساس چنانچه ما می خواهیم هنر متعالی و متعهد در کشور رشد یابد، نیاز داریم که هنرمندان ما اشراف مطلوبی به نقاط قوت فرهنگی و تمدنی مان داشته باشند و از سویی خود را متعهد به حفظ و نشر ارزش های دینی و انقلابی بدانند.

اکبری همچنین خاطرنشان کرد: هنری که برخاسته از دین و ارزش های دینی نباشد، قطعاً در بین مردم جامعه ما که ریشه های عمیق دینی دارند، جایگاه خاصی پیدا نخواهد کرد و این که می بینیم بعد از گذشت این همه سال از زمان شهادت سید شهیدان اهل قلم ، همچنان مستندهای روایت فتح و قلم و بیان ایشان گیرا، جذاب و الهام بخش است، به این خاطر می باشد که هنر و قلم ایشان ریشه عمیقی در باورهای دینی و انقلابی این شهید والامقام داشت و دارد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha