پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست رابطین کمیته همکاریها

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۱۹ طرح ملی و ۱۱ طرح در سطح استان و منطقه ای توسط دبیرخانه ستاد همکاریها به اجرا در آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،‌ علیرضا رحیمی در جمع رابطین کمیته های همکاری استان مرکزی که میهمان دبیرخانه ستاد همکاری ها در قم بودند، اظهارداشت: اگر بخواهیم نگاهی به گذشته داشته باشیم به سهولت خواهیم دید که پس از انقلاب تا امروز دشمنان اسلام و انقلاب همیشه درصدد دشمنی بوده و از هر فرصتی برای ضربه زدن به آن استفاده کرده اند اما به لطف الهی توطئه های آنان  همشیه نقش بر آب شده است.

این فعال عرصه تعلیم و تربیت افزود: امروز علی رغم همه دغدغدهایی که در کشور وجود دارد مسئله فرهنگی اولویت و کانون توجه فرهنگیان و حوزویان باید قرار داشته باشد.

رحیمی بیان داشت: تهدیدات و تهاجم فرهنگی که رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه گذشته به آن تاکید داشتند، بدون هیچ علامت و سر و صدایی توسط دشمن در کشور در حال فعالیت است و اگر با تعامل و همکاری نهادهای تربیتی همچون آموزش و پرورش و حوزه های علمیه نسبت به این معضل اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد تردیدی نیست که آسیب های آن از مشکلات اقتصادی بیشتر خواهد بود.

معاون ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: امروز تعامل و همکاری این دو نهاد تربیتی به 12 سال رسیده است که طی این مدت آثار و برکات ارزشمندی را برجای گذاشته است.

وی تصریح کرد: تمسک و حرکت بر اساس اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اشتراکات این همکاری و تعامل است که در بندهای متعددی از این اسناد بر تعامل، همکاری، هم افزایی، مشارکت این دو نهاد تاکید بسیاری شده است و طی این سالها همکاریها هر ساله رو به افزایش و متنوع بوده است.

رحیمی با بیان اینکه حوزه علمیه دارای 120 تفاهم نامه همکاری با سازمان ها و ارگان های متعدد کشور می باشد، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و نگاه متعالی مدیران هر دو نهاد، تنها تفاهم نامه ای که دارای دبیرخانه و چارت می باشد، دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش است زیرا دارای جایگاه ارزشمندی نزد مسئولان عالی نظام می باشد.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: امروز هر دو نهاد به ظرفیت ها و هم افزایی یکدیگر پی برده اند و تربیت نسلی متعهد، مؤمن، انقلابی از درون همین تعامل و همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش بیرون خواهد آمد.

وی با اشاره به 131 راهکار در سند تحول گفت: 91 راهکار این سند، بدون همکاری ستاد همکاری ها محقق نخواهد شد و این اهمیت جایگاه و ظرفیت ارزشمند دبیرخانه ستاد همکاریها را تببین می کند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری ها افزود: در حال حاضر استان مرکزی دارای 160 مدرسه مجری طرح امین می باشد و این در حالی است که بیش از دو هزار مدرسه در سطح استان فعالیت دارند و هم اکنون بیش از هزار مدرسه متقاضی راه اندازی این گونه مدارس  می باشند، و این عطش شدید به آموزهای دینی مسئولیت حوزه و آموزش و پرورش را دوچندان می کند.  

رحیمی گفت: راه اندازی مدارس معارف اسلامی یکی از ظرفیت های خوب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید از سوی کمیته های همکاری استان ها مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که خروجی این مدارس کادر سازی خوبی برای انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha