جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه فسا

حوزه/ امام جمعه فسا با بیان اینکه ریشه های دین و هنر به هم مرتبط هستند، گفت: بسیاری از شاخه های ادبی به ویژه شعر هم در ارتباط مستقیم با دین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حسین جمالی زاده امروز در جلسه اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، بر توجه اسلام به مباحث هنری اشاره کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ، رشد و گسترش هنر، همواره بر محوریت دین صورت گرفته، بگونه ای که دین محتوای هنر را مورد تاثیر قرار داده و آن را در راستای خود به حرکت درآورده است.

وی با بیان اینکه ریشه های دین و هنر به هم مرتبط هستند، افزود: بسیاری از شاخه های ادبی به ویژه شعر هم در ارتباط مستقیم با دین است.

امام جمعه فسا خاطرنشان کرد: همه می دانیم در روز عاشورا هرکدام از یاران امام حسین(ع) که وارد صحنه کارزار با دشمن می شدند از شعر حماسی و رجزخوانی استفاده می کردند و ائمه معصومین هم توجه ویژه ای به شعرا و هنرمندان داشته اند.

وی همچنین به جنبه های هنری آیات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: تاثير قرآن در جوامع اسلامي چنان گسترده بود كه تمام زوايا و شئون فرهنگ مسلمانان را تحت شعاع قرار داده و از آنجا كه هنر همواره بخش جدايي ناپذيري از جوامع بشري بوده است، به نوبه خود داد و ستدهايي با قرآن داشته است.

صفدر منشی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان فسا نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گزارشی از برگزاری جلسات این ستاد ارائه کرد.

همچنین حجت الاسلام احمد نجفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی شهرستان فسا نیز ضمن تشریح برنامه های این هفته بر تأثیر گذاری آیات قرآن کریم و مبانی دینی بر هنرهای مختلف در ایران و جهان تأکید کرد و گفت: بهره گيري و تاثيرپذيري از قرآن كريم در حوزه هاي گسترده فرهنگي و هنري در جهان اسلام، سنتي جاري بوده است كه در فراز و فرود تاريخ به گونه اي مختلف، رواج و رونق داشته، اين سنت در ايران اسلامي نيز منشا پديداري آثار گرانقدري شده كه حجم گسترده و غناي بسيارش اين سامان را از ديگر سرزمين هاي اسلامي متمايز ساخته است.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای هنرمندان متعهد شهرستان فسا، ترویج مفاهیم دینی درعرصه فرهنگ و هنر را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی در عرصه های مختلف بزرگ‌ترین دستاورد هنر انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، در ادامه این دیدار، مسئولان انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری به ایراد سخن و ارائه پیشنهادها و گزارش مختصری از فعالیت خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha