چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس گفت: اگر نیت به عالم طبیعت برگردد، نتیجه اش جز خسران و نابودی نخواهد بود، زیرا انسان هر آن چه را که به دست آورده تحویل طبیعتی می دهد که خود فانی و نابودشدنی است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی امروز جلسه در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه محمدیه(ص) شیراز، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: این اعیاد سرسلسله نیکی ها در طبیعت است.

وی با بیان این که در نظام هستی دو نوع ماموریت یکی عالم ماده و دیگری عالم معنا وجود دارد، افزود: این دو در همه ی ابعاد زندگی انسان ها وجود دارد، به طور مثال «درس خواندن» هم در عالم مادی و هم در عالم معنا مفهوم دارد، در عالم ماده، همان کتاب، نوشتن و ... است، لکن در عالم معنا این نیت است که حرف نخست را می زند.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اگر نیت به عالم طبیعت برگردد، نتیجه اش جز خسران و نابودی نخواهد بود، زیرا انسان هر آن چه را که به دست آورده تحویل طبیعتی می دهد که خود فانی و نابودشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: هرآن چه نزد شماست نابودی شامل آن می شود، ولی اگر به ماوراءالطبیعت یعنی خدا پیوند بخورد، همه آن ماندنی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی، اساس عالم معنا را نیت دانستند و بیان داشت: به برکت امام حسین(ع) عالم می چرخد، ولایت پذیری آن امام به حدی بود که تا زمانی امام حسن(ع) بودند، ایشان را امام خود می دانستند و حریم امام را نگه می داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha