جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رییس ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن

حوزه/ حجت الاسلام محمدی در اختتامیه طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ گفت: ستاد راهبری طرح حفظ قرآن کریم با ایجاد سه حلقه تبیین سیاست ها و گفتمان سازی، پشتیبانی و همکاری دستگاه های اجرائی برای موفقیت در اجرای این طرح ملی تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، حجت الاسلام حمید محمدی در اختتامیه طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ که شامگاه سه شنبه در مصلای تهران برگزار شد، با تقدیر از افراد شرکت کننده در این طرح، گفت: ستاد راهبری طرح حفظ قرآن کریم با ایجاد سه حلقه تبیین سیاست ها و گفتمان سازی، پشتیبانی و همکاری دستگاه های اجرائی برای موفقیت در اجرای این طرح ملی تلاش کرد.

حجت الاسلام محمدی افزود: برای اجرای بهتر این طرح قرآنی ما باید این سه حلقه را فعال میکردیم تا این طرح به سند تبدیل شود و بعد با اجرای درست به ثمر برسانیم.

وی گفت: رسانه ملی و همه دستگاه هایی که به نحوی در ایجاد سازو کارهای حفظ قرآن کریم می توانند فعال باشند، در اجرای این طرح به ما کمک کردند. البته فکر می کنم رسانه ملی نقش خودش را به نحو احسن ایفا کرد و رادیو و سیمای قرآن جمهوری اسلامی هم تمام قد در مسیر توسعه حفظ قرآن قدم برداشتند.

رئیس ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن ضمن گلایه از سایر شبکه های تلویزیونی افزود: البته من بایستی در اینجا گِله مندی خود را از سایر شبکه های تلویزیونی که گام های جدی در ترویج و تشویق مخاطبان برای حضور در این طرح قرآنی برنداشتند اعلام کنم.

حجت الاسلام محمدی گفت: دستگاه هایی مثل آموزش پرورش با توجه به جمعیت ۱۳ میلیونی دانش آموزان و یک میلیونی معلم و کارشناش تعلیم و تربیت می تواند فوق العاده نقش آفرینی کند که سازوکار حفظ اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه میتواند با ظرفیت عظیمی که دارد بودجه مناسبی را برای این امر تزریق کند و در این طرح می تواند به صورت جدی نقش آفرین باشد.

رییس ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن گفت: وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت این وزارت و بخش های مختلف دستگاه های مختلف مرتبط با این مسئله و حوزه های علمیه برادران و خواهران و کانون های قرآنی مساجد و بسیج میتوانند گام های بلند و جدی در این امر برداند.

حجت الاسلام محمدی گفت: در سال گذشته در سفره افطار ماه مبارک رمضان به رهبر انقلاب وعده دادیم که تلاش کنیم در مدت یکسال ۵ میلیون نفر حافظ جزء سی تربیت شود و دستگاه ها آمادگی خودشون را در این زمینه اعلام کردند.

حجت الاسلام محمدی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالیم که وزارت آموزش و پرورش بالغ بر دو میلیون دانش آموز را ذیل این طرح قرآنی هدایت کرده است. همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه که جمعیت قابل توجهی را در زمینه تحویل جامعه قرآنی کشور ساماندهی کرده است.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha