جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد آتن در آغاز ماه مبارک رمضان رسما افتتاح می شود

حوزه/ نخستین مسجد شهر آتن، پایتخت کشور اروپایی یونان، که پس از پایان حکومت عثمانی نخستین مسجد ساخته شده در این شهر می باشد، به گفته مقامات دولتی قرار است رسما در آغاز ماه مبارک رمضان افتتاح شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rt، در حالی که شهر آتن پایتخت کشور اروپایی یونان آخرین پایتخت اروپایی بدون مسجد می باشد، دولت این کشور اعلام کرده که در هفته های آینده و آغاز ماه مبارک رمضان مسجد این شهر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

امام جماعت اولین مسجد شهر آتن زکی محمد اهل مراکش خواهد بود.  این مسجد با هزینه نهصد هزار یورو در محله وتاکینوس ساخته شده است.

 

دولت یونان مجوز افتتاح و فعالیت رسمی اولین مسجد آتن را صادر کرده و قرار است این مسجد از روز نخست رمضان پذیرای مسلمانان باشد. پس از دوران حکومت عثمانی در یونان این اولین باری است که یک مسجد در آتن افتتاح می شود. با گذشت 400 سال از پایان حکومت عثمانی، دولت یونان اجازه ساخت حتی یک مسجد را در شهر آتن نداده است.

 

طبق آمارهای اعلام شده توسط دولت یونان حدود 100- 500 هزار نفر مسلمان در شهر آتن زندگی می کنند که اکثر آنها مسجد رسمی برای انجام فعالیت های مذهبی خود ندارند. مسلمانان در پارکینگ ها و ساختمان های موقتی نمازهای جماعت خود را برگزار می کنند.

 

اولین مسجد رسمی شهر آتن در هزار متر مربع گنجایش 300 نفر را دارد و بخش شبستان این مسجد نیز گنجایش 50 نفر را دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha