جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شکستن شیشه ها و تخریب اموال مسجد داندی و نگرانی مسلمانان

حوزه/ در ساعات اولیه روز گذشته زمانی که اعضای جامعه اسلامی شهر داندی در اسکاتلند، برای اقامه نماز صبح به مسجد وارد شدند، متوجه شکستن شیشه ها و تخریب اموال این مسجد می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thecourier، شکستن شیشه ها و تخریب اموال مسجد شهر داندی، چهارمین شهر بزرگ اسکاتلند در ساعات آغازین صبح، سبب ناراحتی و نگرانی در میان اعضای جامعه اسلامی شد.

اعضای جامعه اسلامی محلی در ساعت 5:45 صبح روز گذشته برای اقامه نماز جماعت به مسجد مسلمانان داندی وارد شده و متوجه شدند که شیشه های پنجره های این مرکز اسلامی شکسته و به پنجره درب اصلی خساراتی وارد شده است.

سه عضو این مسجد که مرکز ارتباطات این جامعه اسلامی را تشکیل می دهند ضمن ابراز ناراحتی از این اتفاق، از هدف قرار گرفتن این مرکز که «سرای صلح» محسوب می شود را مایه شرمساری دانستند.

صحیب خان، مدیر جامعه اسلامی داندی در این باره گفت: پس از دریافت پیام خسارت به مسجد خودم را به سرعت رساندم.

این مسلمان 38 ساله افزود: ما تصاویر دوربین های مداربسته را مرور کردیم و می شود دید که یک نفر وارد شده و به ملک خسارت وارد می کند. معلوم نیست این مرد به چه علتی دست به چنین اقدامی زده است که به وضوح همه را ناراحت کرده و نمی دانیم چرا یک نفر باید بخواهد مکان عبادی را بهم بریزد.

 خان افزود: مساجد سرای صلح هستند و برای ارائه آرامش، امنیت و انعکاسی از سکونت و بهبود فضای جامعه ساخته شده اند. هدف این اماکن نزدیک سازی مردم یه یکدیگر، شکستن سدها و همچنین ترویج صلح است. واقعا مایه تاسف عمیق است که یک نفر یا افرادی مخالف آن را انجام دهند. به گفته مقامات مسجد، هتک حرمت و تخریب اموال مسجد به پلیس اطلاع داده شده است.

 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha