پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
روانپزشک مسلمان نیوزیلندی، فهرست «معنای مسلمان بودن» نوشت

حوزه/ دکتر سیداحمر، روانپزشک مسلمان پاکستانی تبار در پالمرستون نورث واقع در نیوزیلند، یک فهرست از ویژگی های مهم مسلمانان را تدارک دیده و سعی دارد به همکاران و دوستانش مسلمان بودن را نشان دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، پس از حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که ماه گذشته به وقوع پیوست، یک پزشک مسلمان پاکستانی تبار در شهر پالمرستون نورث، واقع در 100 کیلومتری شمال شهر ولینگتون، پایتخت این کشور، قصد دارد با ایجاد یک فهرست آموزشی، دین اسلام را به دوستان، همکاران و شهروندان غیرمسلمان بیاموزد تا آنان «معنای مسلمان بودن» را بهتر دریابند.

این پزشک پاکستانی تباربا ایجاد فهرستی که 6 جنبه مهم زندگی مسلمانان یعنی روزه داری، غذای حلال و اعیاد اسلامی را تشکیل می دهد، سعی کرده مسلمان بودن را به مردم نشان دهد. فهرست وی همچنین شامل پوشاک اسلامی و رعایت حجاب برای هر دو جنس مونث و مذکر می شود.

دکتر سیداحمر، یک روانپزشک مسلمان از بیمارستان پالمرستون نورث در این باره به خبرنگاران، گفت: مهم است که بیشتر راجع به همدیگر بدانیم، کسانی که شناخت درستی از یک مذهب ویژه یا نژاد و قومیت ندارند اغلب قوی ترین احساسات منفی را نسبت به آنان ابراز می کنند.

دکتر احمد یک مسلمان حرفه ای افزود: تفاوت های زیادی میان مسلمانان وجود دارد، اما فهرستی که من ارائه می دهم، معمولا توافق میان تمام مسلمانان را دربر دارد، من معتقدم ساده است که در دام آدم های شبیه به هم گرفتار شویم و راجع به یکدیگر چیزی یاد نگیریم.

وی افزود: من این فهرست را نوشته ام و امیدوارم غیرمسلمانان از روی آن معنای مسلمان بودن را بهتر درک کنند، چطور باید انتظار داشته باشیم که مردم بدانند مگر اینکه به آنان بگوییم؟ من می خواهم فرصتی ایجاد کنم تا آنان چیز جدیدی یاد بگیرند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha