جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چهارمین جشن سالانه «هفته اسلام» در مونتانا برگزار می شود

حوزه/ «هفته اسلام» توسط سازمان ایستادگی در کنار مسلمانان آمریکا «سلام» چهارمین جشن سالانه اش را برگزار می کند. هدف از برگزاری این جشنواره آشناسازی مردم با اسلام و مسلمانان و ایجاد بینش بهتر در میان مردم از دین اسلام اعلام شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kpax، سازمان «ایستادگی در کنار مسلمانان آمریکا» با نام اختصاری «سلام»؛ چهارمین جشن سالانه «هفته اسلام» را در شهر میزولا در ایالت مونتانای آمریکا برگزار کرد.

نشست های سازمان از دوشنبه شب آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهند داشت.

هدف برپایی «هفته اسلام»، ترویج دانش بیشتر درباره دین اسلام و آشناسازی مردم با اسلام و مسلمانان اعلام شده است.

سازمان سلام رسما اعلام کرد که توسعه دانش اسلامی و ایجاد درک بهتر از اسلام می تواند، بینش بهتری را درباره این دین جهانی در میان مردم در ایالات متحده بوجود بیاورد.

از دیگر برنامه های این هفته در روز چهارشنه ، به نمایش گذاشتن فیلم مستند درباره یک زن مسلمان کانادایی است که غلبه حضور و نقش مردان در کلیساها را به چالش می کشد.

برنامه روز پنجشنبه سخنرانی کاندیدای دکترای دانشگاه درباره تاثیرات روانی بر زندگی آوارگان سوری می باشد. کلاس خوشنویسی اسلامی و آشنایی با الفبای عربی از برنامه های روز جمعه خواهد بود.

کلم ورک از برگزارکنندگان هفته اسلام گفت: هدف ملاقات با یک مسلمان است که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. ملاقات با یک زن با حجاب و از بین بردن این سوءبرداشت که زنان محجبه یا مردان مسلمان ترسناک هستند می تواند عامل شماره یک برای تغییر اذهان مردم از منفی به مثبت یا حداقل ایجاد یک دیدگاه میانه باشند.

اسما البویک، یک پناهنده سوری که در بویزی در ایالت ایداهو زندگی می کند از سخنرانان این مراسم گفت: وقتی دعوتنامه صحبت در این مراسم را دریافت کردم بسیار هیجان زده بودم، زیرا از چهار سال پیش به آمریکا آمدم تاکنون نخستین باری است که اسلام را در این کشور جشن می گیرم. من مطمئنم که چنین نشست هایی می تواند در بهترسازی درک مردم از اسلام کمک رسان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha