جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: از شاخصه‌های مهم حضرت عباس(ع) ولایت‌مداری و بصیرت بود که امروز باید جوانان حضرت را در زندگی خود الگو قرار دهند و به بهانه همرنگ شدن با جماعت، در دام و توطئه‌های دشمن گرفتار نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام علی جباری، شامگاه سه شنبه در مراسم شب ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که در مسجد قمربنی‌هاشم شهرستان تکاب برگزار شد، اظهار داشت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) ویژگی‌های منحصر بفرد زیادی داشتند، از جمله ولایت‌مداری و توحید در خداپرستی را می‌توان از ویژگی‌های وی نام برد و در جامعه امروزی هم جوان مومن و مذهبی باید تابع و پیرو حضرت عباس(ع) باشد.

وی ادامه داد: یکتا پرستی و توحید در زندگی حضرت عباس(ع) جریان داشت و در تمام عمر خود پایبند به ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بود و آنچه که حضرت را ماندگار کرد ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت بود و این بزرگترین الگوی جوانان امروزی است، جوان مسلمان و انقلابی باید دوش به دوش امام زمان خود(ع) و در زمان غیبت امام، دوش به دوش نایب امام خود حرکت کند.

استاد مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب اضافه کرد: امروز جوانان و حتی نوجوانان ما، باید هویت و شخصیت اسلامی و انقلابی خود را به خوبی درک کنند تا بتوانند در جهان پر آشوب امروزی، که غرب می‌خواهد با سلطه فکری و فرهنگی، یک نوع هویت جعلی را به همه تحمیل کند، با قوت و قدرت نقش آفرینی کنند.

وی افزود: جوان امروز نباید به بهانه  اینکه همرنگ جماعت غربزده داخلی و خارجی باشند دچار انفعال شوند، هنر جوان مسلمان و انقلابی این است که در مسیر حق که همان صراط مستقیم است قدم بردارد.

حجت الاسلام جباری بصیرت را شاخصه دیگر حضرت ابوالفضل العباس(ع) دانست و گفت: بصیرت نکته اصلی است که حضرت عباس(ع) داشت و بنا به روایت امام صادق(ع) که فرمود؛ کان عمی العباس نافذ البصیره، عموی من حضرت عباس دارای بصیرت عمیق بود، و همین بصیرت بود که از عباس استوره‌های به یاد ماندنی ساخت و ماندگارش کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha