سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاد مولوی در دیدار میهمانان خارجی مسابقات قرآن

حوزه/ استاد دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: قرآن تنها کتابی است که بیشترین تفسیر ها و کار ها بر روی آن انجام شده و جامعیت آن از هر لحاظ بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، استاد مولوی اسحاق مدنی، صبح امروز در دیدار میهمانان خارجی مسابقات بین المللی قرآن که در محل دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: از اینکه در جمع شما قرار گرفتم خوشحالم و حضور شما را در کشور دوم و خانه خودتان ایران اسلامی خوش آمد می گویم.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: شما به عنوان حافظان قرآن کار خدایی انجام می دهید، و همانطور که خداوند در قرآن یاد می کند که خودم از قرآن حفاظت می کنم، شما هم همچنین کاری دارید انجام می دهید و یاری دهنده دین خدا هستید.

وی با بیان این که قرآن میراث تحریف نشده رسول الله(ص) است، گفت: قرآن تنها کتابی است که بیشترین تفسیر ها و کار ها بر روی آن انجام شده و جامعیت آن از هر لحاظ بررسی شده است.

استاد مولوی در ادامه به بیان حدیثی از پیامبر(ص) پرداخت و افزود: پیامبر(ص) می فرمایند؛ بهترین شما کسانی هستید که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد و شما مصداق این حدیث نبوی هستید و این کار شما کار عجیبی هست که از قرآن حفاظت میکنید.

 استاد دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: وقتی این آیه از  قرآن که می گوید خود خداوند از این قرآن حفاظت حفاظت می کند نازل شد، در واقع در آن موقع شاید چیز مهمی در ذهن های مسلمانان خطور نکرد و درست نفهمیدند، ولی در حال حاضر می بینم که از تمام آثار پیغمبر همین قرآن از تحریف به دور بوده است.

وی افزود: دشمنان اسلام خواستند در قرآن هم دست ببرند ولی نتوانستند چه در زمان رسول الله و چه در زمان حال حاضر، اما در احادیث نبوی دست بردنند و با ایجاد احادیث دروغین و ایجاد مذاهب مختلف توانستند دشمنی بین مسلمانان ایجاد کنند.

در پایان این دیدار یکی از حافظان بین المللی قرآن از استاد مولوی در مورد سختی و محدودیت های اهل سنت در ایران پرسید، که وی در پاسخ گفت: در هر کدام از شهرهای ایران اسلامی که اهل سنت در آن شهر ها زندگی می کنند، مساجد و مراکز دینی اهل سنت برقرار بوده و نماز جمعه در هر هفته برگزار است و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha