پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد انوری

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز گفت: متاسفانه عده ای روشنفکری دینی را از دست متولیان حقیقی آن ربوده اند و از طریق این امر به دین ضربه می زنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل زده، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر جمعی از هموطنان عزیزمان در چند استان گرفتار سیل مهیبی شدند که آسیب های جدی به بخش‌هایی از شهرها و زندگی مردم وارد شد که موجب غم و اندوه در کشور شد، ان شاءالله خدای متعال به همه‌ی ما توفیق یاری عزیزانمان در مناطق سیل زده را عنایت فرماید.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه تبریز در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام علیزاده، افزود: امروز با توجه به تلاش های ادوار مختلف مدیریتی و اساتید دانشکده الهیات، شاهد رشد و ترقی این مجموعه در عرصه های مختلف، مخصوصا در عرصه های علمی هستیم و امیدواریم این حرکت رو به جلو با حضور رئیس جدید دانشکده شتاب بیشتری بگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن دقیق و تخصصی به مباحث دینی در دهه پنجم انقلاب اسلامی، گفت: اگر در چهل سال اول انقلاب وظیفه اصلی متولیان دین بر محور تبلیغ بوده امروز علاوه بر تبلیغ دین، باید به تبیین موضوعات دینی نیز بپردازیم که این بار سنگین بر دوش متولیان دین، مخصوصا اساتید دانشکده الهیات و گروه معارف اسلامی است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه تبریز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود راه را برای امر تبیین هموارتر کردند و بسترهای خوبی برای این امر معین نمودند که با تلاش شما بزرگواران گام‌های موثرتری در این راستا برخواهیم داشت.

حجت الاسلام انوری در ادامه افزود: متاسفانه عده ای روشنفکری دینی را از دست متولیان حقیقی آن ربوده اند و از طریق این امر به دین ضربه می زنند، امروز یکی از مباحث بسیار مهمی که باید به آن توجه شود، مسئله روشنفکری دینی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیری که با اعضای دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم داشتند، بر اهمیت این موضوع تاکید کردند.

وی ادامه داد: متخصصان امر دین و اساتید دانشگاه، مخصوصا اساتید این دانشکده باید به تبیین روشنفکری دینی بپردازند، الحمدلله بسترهای مناسبی هم در دانشگاه وجود دارد.

در پایان، حجت الاسلام و المسلمین انوری با تقدیر از تلاش های خالصانه حجت الاسلام علیزاده رئیس سابق دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، افزود: امیدوارم با حضور  جناب آقای بهروز، این دانشکده در عرصه های مختلف علمی و دینی نقش آفرین باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha