جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدمت رسانی طلاب و روحانیون در شهر سیل زده پلدختر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به ضرورت حل سریعتر مشکلات سیل زدگان، تصریح کرد: امروز در بهترین شرایط هم مجموعه نهادها و ارگانها به تنهایی نمی توانند خسارت های سیل را جبران نمایند و واگذاری این مشکل به دولت نمی تواند از فرد فرد ما سلب مسئولیت نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان در راستای کمک به مردم مناطق سیل زده بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَعَسَى أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللَّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا (سوره نساء آیه19)

مردم عزیزو شهید پرور استان سمنان

حادثه سیل در استانهای گلستان، لرستان و خوزستان و بی خانمان شدن افراد زیادی از مردم دلاور آن مناطق ایران اسلامی، همه ما را در برابر آزمونی بزرگ قرار داده است. آزمونی به وسعت کمک به مردم دهها شهر و صدها روستای تخریب شده ایران عزیز که دلاور مردان و شیر زنانشان در هرزمان، بویژه در ایام دفاع مقدس از اهداء جان و مال خود دریغ نکردند و جای جای آن مناطق، به ویژه خوزستان عزیز که یادآور سنگرهای شهیدان دفاع مقدس است.

امروز در بهترین شرایط هم مجموعه نهادها و ارگانها به تنهایی نمی توانند خسارت های سیل را جبران نمایند و واگذاری این مشکل به دولت نمی تواند از فرد فرد ما سلب مسئولیت نماید.

حل مشکل ویرانه های باقی مانده از سیل تنها با مشارکت همگانی مردم ایران اسلامی ممکن می باشد. امروز روز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ » است امروز روز همدلی و همراهی است امروز باید همه در کنار سیل زدگان باشیم.

کوتاهی امروز مردم ایران ممکن است زمینه ساز سوء استفاده دشمنان جمهوری اسلامی گردد و عواقب ناگواری را متوجه ایران اسلامی ما نماید. اینجانب از فرهیختگان عزیز استان سمنان به ویژه روحانیت محترم و طلاب عزیز مدارس علمیه برادران و خواهران تقاضا می کنم ضمن تبیین ابعاد خسارت های وارده به مناطق سیل زده و پیشگامی در کمک به سیل زدگان و همچنین دعوت از عموم مردم به این امر، همت جهادی و همدلی همگانی مردم استان سمنان را چون ایام دفاع مقدس به نمایش بگذارند.

محمد حسن رستمیان
مدیر حوزه علمیه استان سمنان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha