پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میثاق طلبگی۲ گیلان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان از برگزاری دوره میثاق طلبگی۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از رشت؛ صبح امروز جلسه هماهنگی کمیته برگزاری دومین مرحله دوره «میثاق طلبگی» به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه گیلان در مدیریت استان برگزار گردید.

حجت الاسلام داود محسنی، معاون تهذیب و تربیت گیلان در این خصوص به خبرنگار «حوزه» گفت: یکی از برنامه های معاونت تهذیب حوزه های علمیه جهت رشد معنوی و تربیتی طلاب از بدو ورود به نظام مقدس حوزه، برگزاری دوره های میثاق طلبگی است.

وی با اشاره به دو مرحله ای بودن دوره تهذیبی «میثاق طلبگی» تصریح کرد: این دوره در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن ویژه داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه و پس از قبولی در آزمون ورودی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان با اشاره به تفاوت اهداف مرحله اول و دوم دوره میثاق، خاطرنشان کرد: هدف از مرحله اول این دوره که بعد از آزمون ورودی پذیرش و معمولا در تیرماه برگزار میشود، رصد و ارزیابی شخصیت و ویژگی های روحی، روانی و اخلاقی داوطلبان و آشنا نمودن آنها با مسیر، زندگی و دروس طلبگی است؛ و برای نائل آمدن به این اهداف برنامه های متنوعی در قالب کلاس، کارگاه، حضور مشاورین و ... برگزار می شود.

حجت الاسلام محسنی افزود: مخاطبین مرحله دوم دوره میثاق طلبگی، همان داوطلبانی هستند که پس از طی نمودن مراحل پذیرش، وارد حوزه علمیه شدند و هم اکنون در پایه اول مشغول به تحصیل می باشند.

وی با تبیین هدف از  استمرار این دوره، گفت: ارزیابی و رصد نمودن شرایط طلاب و کمک به رشد آنها، خصوصا نسبت به افرادی که در ابتدای مسیر قرار دارند مسئله ای مهم و ضروری است و هدف اصلی از برگزاری «میثاق طلبگی۲» نیز بررسی وضعیت طلبه های ورودی بعد از 6-7 ماه حضور در حوزه علمیه است.

استاد حوزه با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده اظهار داشت: برنامه هایی که برای دوره مذکور طراحی شده در ۴ محور و با موضوعات قرآنی، فقهی، اخلاقی، و روحی-روانی می باشند که با حضور اساتید مجرّب و مشاورین حوزوی در طی ۳ روز تلاش می شود تا سطح و جایگاه طلبه از لحاظ تحصیلی، اخلاقی و روحی، و همچنین سیر وضعیت او در این مدت و نسبت به دوره اول مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند.

وی افزود: برنامه دیگری که جهت ارتقای سطح بصیرتی و تربیتی طلاب در این دوره اجرا می شود، برگزاری حلقات انس است که طی آن طلاب به گروه های ۵ الی ۸ نفره تقسیم می شوند و با تعیین و همراهی  یک سرگروه، پیرامون مسائل اخلاقی و سیاسی-بصیرتی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

حجت الاسلام محسنی در پایان گفت: طی این جلسه مباحث خوبی مطرح شد و مطابق برنامه ریزی های انجام شده ان شاءالله این دوره از چهارشنبه هفته آتی و طی ۳ روز به صورت متمرکز برگزار می شود. امیدواریم که با این تلاشها و زحماتی که توسط دوستان کشیده میشود، طلاب خوب و متعهد به نظام و انقلاب به جامعه تحویل داده شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha