پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولادت امام سجاد ع

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام سجاد(ع) در پیام رسانی واقعه کربلا نقش مهمی داشت، چرا که آن حضرت با سخنرانی های خود در کوفه و شام رسوا کننده نقشه های یزیدی شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت امام سجاد(ع)، گفت: حضرت امام سجاد به عنوان حجت خدا و عبد صالح پروردگار هم در کربلا و هم بعد از شهادت حضرت امام حسین(ع) در پیام رسانی واقعه کربلا نقش بسیار مهمی به عهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: حضرت امام سجاد(ع) با سخنرانی های خود در کوفه و شام رسوا کننده نقشه های یزیدی شد، به طوری که یزید به اشتباه خود اعتراف کرد و مورد سرزنش قرار گرفت و شهادت حضرت امام حسین(ع) را کاری از جانب ابن زیاد دانست.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت امام سجاد(ع) بعد از پایان گرفتن برنامه اسارت و حضور در مدینه روایت گر حقیقی واقعه کربلا بودند.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: آن حضرت در مواجهه با اقشار مختلف در آن زمان، مظلومیت امام حسین(ع) و شهدای کربلا را به خوبی بیان فرمودند و پلیدی حکومت یزیدی را برای جامعه افشا گری کردند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امام سجاد(ع) در قالب دعاهای فراوانی که از آن حضرت نقل شده، معارف دین را به خوبی تبلیغ می کردند و حقیقت جویان را به سوی حقیقت رهنمون می کردند.

وی اظهارکرد: صحیفه سجادیه از گنجینه های گرانبهای آن حضرت و دائره المعارفی از حقوق بندگان که به عهده آنها گذاشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: آن حضرت در روابط خانوادگی، بحث حکومتی و افشای جنایات ظالمین و بیان مظلومیت مستضعفین مطالب ارزشمند و ماندگاری در صحیفه سجادیه بیان نموده اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در این زمان می توانیم با الگو گرفتن از امام سجاد(ع) حقایق دین را بیان نموده و راه مبارزه با استکبار و یزیدیان زمان را در پیش بگیریم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha