جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید عباس صالحی

حوزه/ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویدادهای بزرگ قرآنی که در چهل سال گذشته انقلاب محقق شده است، گفت: هم اکنون که مسابقات بین المللی قرآن کریم به ایستگاه سی و ششم خود رسیده است انتظار می رود با کمک و همراهی همه اقشار چنین محفل هایی در طول سال نیز جاری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که عصر امروز با حضور مهمانان و قاریان ایرانی و خارجی در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد، با اشاره به برکات قرآن و ویژگی های بعثت رسول اکرم(ص)، گفت: انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مبعث پیامبر(ص) است و این راه إن شاءالله تا قیامت کبری ادامه پیدا می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در ادبیات قرآنی سه رستاخیز وجود دارد؛ رستاخیز اول بعثت تمامی پیامبران، رستاخیز دوم بعثت رسول اکرم(ص) و سوم رستاخیز قیامت است.

وی با اشاره به ویژگی های بعثت رسول اکرم(ص) گفت: با بعثت پیامبر(ص) انسان کامل و کتاب کامل همراه یکدیگر بودند. کتاب کامل یعنی قرآن در طول بیست و سه سال بر ایشان نازل شد که هر سه ضلع انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را در بر گرفت و با چنین ویژگی هایی به دعوت همه ی انسان ها پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ادامه همان انفجار نور پیامبر است و حال که چهل سال از عمر با برکت آن می گذرد و گام دوم انقلاب با رهنمود های مقام معظم رهبری تحقق پیدا خواهد کرد، می توان از کلمه کلمه قرآن استفاده کرد و براساس آن فرهنگ جامعه را پایه گذاری کرد.

وی با تاکید بر ترویج معارف قرآنی در جامعه به ویژه بین مسئولین گفت: امام خمینی(ره) با قرآن مانوس و عجین بودند و رهبر انقلاب نیز از همان جوانی از مفسران برجسته به شمار می رفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به رویدادهای بزرگ قرآنی که در چهل سال گذشته انقلاب محقق شده است، گفت: هم اکنون ده ها هزار حافظ کل قرآن، دانشکده و موسسات قرآنی در کشور وجود دارد و حال که این مسابقات به ایستگاه سی و ششم خود رسیده است انتظار می رود با کمک و همراهی همه اقشار چنین محفل هایی در طول سال نیز جاری باشد.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha