پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تنها ۴ سال زندان برای متهم توطئه بمب گذاری در مسجد لندن!

حوزه/ درحالی که یک نژادپرست خشونت طلب با انباری از مهمات که قصد کشتار مسلمانان را داشته تنها به ۴ سال زندان محکوم شده است، کارشناسان بر این باور هستند این سبک ترین حکم صادر شده برای فردی با این جرم است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، یک نژادپرست خشونت طلب با تاریخچه مشکلات روانی که به داشتن انباری از مهمات و تسلیحات نظامی اعتراف کرده بود و در دادگاه اذعان کرد که قصد انجام علمیات ترویستی و انتحاری در مسجد و کشتار مسلمانان را داشته، تنها به چهار سال زندان محکوم شد. این محکومیت  یکی از پایین ترین احکام برای فردی است که توطئه کشتار بی رحمانه را چیده بود.

استیون بیشاپ 41 ساله، لوازم آتش بازی و تجهیزات تجاری ساخت بمب را تدارک دیده و قصد ساختن بمب دست ساز انفجاری از راه دور را در خانه برای حمله به مسجد موردن در جنوب لندن را داشت. او ممکن است پیش از آزادی یک سال دیگر را فقط در زندان بگذراند.

این نژادپرست انگلیسی مدعی شده که هدف برای آتش زدن مسجد لندن، انتقام گرفتن برای حمله تروریستی منچستر در سال 2017 بوده است. که خوشبختانه مشاوری که او را معاینه می کرده، پلیس را از توطئه های او آگاه ساخته است.

 بیشاپ هفته پیش در صحن دادگاه کینگستون به دو جرم داشتن مواد انفجاری مرگبار و دیگری ساختن بمب برای انجام عمل تروریستی اعتراف کرده بود.

لورد کارلایل  بازرس مستقل سابق قانون تروریسم، در این باره به خبرنگاران گفت: این یکی از پایین ترین احکام صادر شده برای این نوع جرم است.

وی گفت: من انتظار دارم که دادستانی به این حکم به دلیل این که بسیار کم است اعتراض نشان دهد.

سخنگوی شورای مسلمانان بریتانیا نیز گفت: ما عمیقا نگران هستیم مردی که می خواست دست به کشتار مردم بزند چنین حکم نسبتا سبکی دریافت کرده است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha