جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد تاریخی در بوسنی و هرزگوین مورد حمله نژادپرستان قرار گرفت

حوزه/ خرابکاران به مسجد تاریخی آرنودیا در بانیا لوکا، دومین شهر بزرگ بوسنی و هرزگوین حمله کرده و با شعارنویسی های نژادپرستانه دیوار این مسجد را که در دست مرمت قرار دارد، مخدوش کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، خرابکاران با حمله به یک مسجد تاریخی در بوسنی و هرزگوین، به کشیدن صلیب شکسته با اسپری رنگ، نماد نژادپرستان نازی و ملی گرایان افراطی صرب، دیوار این مسجد را در دست مرمت قرار دارد، مخدوش کردند.

این حادثه اواخر روز سه شنبه در مسجد آرنودیا  در بانیا لوکا، دومین شهر بزرگ بوسنی و هرزگوین به وقوع پیوست. مهاجمین با اسپری رنگ صلیب شکسته نازی ها و نماد ملی گریان افراط گرای صرب را بر دیوار این مسجد شعارنویسی کردند.

مسجد آرنودیا که در شمال غربی بوسنی و هرزگوین واققع شده، در جنگ بوسنی در سال های 1992-1995 به طور کامل توسط نیروهای صرب تخریب گردید. این مسجد در حال حاضر تحت بازسازی و مرمت بنیاد ترکی می باشد.

پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این حادثه در دست بررسی قرار دارد.

در بیانیه پلیس آمده است: تحقیقات برای یافتن عاملان حمله زشت به دیوارهای این مسجد ادامه دارد.

در این بیانیه حمله مذکور «افراط گرایانه و ناتیونالیستی» عنوان شده و این عمل نژادپرستانه به شدت محکوم شده است.

 

لازم به ذکر است مسجد آرنودیا در سال 1595 ساخته شد و در سال 1993 به طور کامل توسط نظامیان صرب تخریب گردید. یک بنیاد بازسازی از سوی دولت ترکیه در سال 2017 اعلام کرد که این مسجد که بنای تاریخی دوره عثمانی را دارد، بازسازی و مرمت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha