چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آیت الله مهدوی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن با این حرکت نشان داد سپاه در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می‌کند و اتحاد بین گروه های مختلف کشور بیشتر و تمام جناح ها از سپاه دفاع کردند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان، پیرامون حضور روحانیون و مبلغین در مناطق سیل زده و کمک به هم وطنان این مناطق، با اشاره به اینکه همه ما یک ملت واحد هستیم اظهارکرد: وقتی مسلمانی فریاد کمک سر می‌دهد اگر کسی جواب او را ندهد مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه مردم ایران و به خصوص اصفهان در این امتحان الهی پیروز شدند و تلاشهای جدی برای کمک به سیل زدگان داشتند، اذعان کرد: در زلزله کرمانشاه مردم اصفهان بیشترین کمک را داشتند و این جای تشکر دارد و این‌بار نیز مردم اصفهان،  ائمه جماعات و طلاب و مردم با تمام وجود کمک می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان  با اشاره به اعزام ۳ دستگاه اتوبوس طلاب جهادی اصفهان به مناطق سیل زده، ابراز کرد: این افراد مایل نیستند که هیچ تبلیغی از آنها بشود و بصورت گمنام به مناطق برای کمک اعزام شدند.

 وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم از همه جهادگران تشکر کنیم، بیان کرد: حضور اینها دو تاثیر داشته اول کمک مادی که غذا و پوشاک به دست مردم می‌رسانند و کمک دوم که بسیار مهمتر است کمک روحی است.

استاد سطح عالی حوزه  با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی در برهه های مختلف و علی الخصوص در زمان بحران، خاطرنشان کرد: علیرغم این تلاشها امروز مردم بسیار متحد در صحنه حاضر شدند و در یک منطقه ای که مسئولان از آن بی اطلاع بودند وقتی نیروهای جهادی رسیدند و به آنها کمک کردند با وجود ناامیدی نور امید پیدا کردند و دلگرم شدند.

وی با اشاره به اینکه هر استانی در کمک رسانی استان دیگری را یاری می‌کند اذعان کرد: اینجا بین عرب و عجم، شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست و همان طور که در فضای مجازی دیدید یک طلبه شیعه یک فرد سنی مذهب را به دوش می‌کشد و به او کمک می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان ضرورت توجه به نعمت آب یادآور شد: این سیل هشداری است به مسئولان که مسیرهای آبی که در گذشته وجود داشته و امروز مسدود شده را باز کنند.

وی در رابطه با تروریست خواندن سپاه نیز عنوان کرد: ما انتظاری غیر از این از آمریکا نداریم، چراکه دشمن درجه یک ما است و دشمنی اش را مدام نشان می‌دهد.

وی با اشاره به  آیه ای مبنی بر اینکه سوره آل عمران آیه ۱۱۸«و ما تخفی صدورهم اکبر» عنوان کرد: خشمی که از ما در دل آمریکا است خیلی بیشتر از چیزی است که نشان می‌دهند از طرفی کار آنها خلاف قانون است و در دنیا کشوری نداریم که در کشور دیگری دخالت کند و نیروی نظامی آن کشور را تروریست معرفی کند، در حالی که تروریست ها نیروهای غیر قانونی هستند بر این اساس آمریکا نشان داد که به قوانین بین المللی هم احترام نمی‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه با این حرکت آمریکا،  عزت سپاه چند برابر شد، خاطرنشان کرد: دشمن با این حرکت نشان داد سپاه در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می‌کند و اتحاد بین گروه های مختلف کشور بیشتر و تمام جناح ها از سپاه دفاع کردند و ما هم اعلام می‌کنیم با وجود مان همه ملت سپاهی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha