پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جوادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: طلبه‌ای که اهل مراقبت و تهجد نباشد و رفتار و کردار او با مابقی اقشار جامعه تفاوتی نداشته باشد امیدی به آینده این طلبه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام جوادی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع)، با اشاره به جایگاه و اهمیت راه و کسوت طلبگی، بر رعایت زی طلبگی تأکید کرد و گفت: در جامعه امروز طلبه و روحانی که بتواند با علاوه بر گفتار با رفتار خود جامعه را هدایت کند توانسته به رسالت خود عمل کند.

وی افزود: اما در مقابل طلبه‌ای که اهل مراقبت و تهجد نباشد و رفتار و کردار او با مابقی اقشار جامعه تفاوت چندانی نداشته باشد امیدی به آینده این طلبه نیست.

حجت‌الاسلام جوادی با تأکید بر شاکر بودن برای نعمت سربازی امام زمان (عج) و طلبگی، خطاب به طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد گفت: شما می‌توانید کسی شوید که از حریم اهل بیت به‌خوبی دفاع کرده و در دنیا و آخرت چنین جایگاه رفیعی بیابید.

وی تصریح کرد: الآن فرصت بسیار مناسبی برای تحصیل حوزوی و فقه آموزی دارید، باید از فرصت و عنوان سربازی امام زمان (عج) به‌خوبی استفاده کنید تا 30 سال دیگر وقتی می‌بینید عمر شما در چه راهی صرف و هزینه شده است، افسوس نخورید.

حجت‌الاسلام جوادی خطاب به طلاب ادامه داد: جوری رفتار کنید که 30 سال بعد وقتی خواستید برای طلاب دوره مقدماتی سخنرانی کنید بتوانید با اطمینان توضیح دهید که شما برای امام زمان خود چه کار کرده‌اید.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «انا کل شی خلقناه بقدرٍ» و تأکید می‌کند ما هر چیز را به‌اندازه آفریدیم؛ یعنی در این عالم هر چیزی به قدر و اندازه مشخصی خلق شده، ازجمله اینکه قدر رزق و عمر ما معلوم است و وقتی عمر ما به پایان برسد آن و لحظه‌ای وقت نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: حال که در این دنیا همه چیز قدر و اندازه آن مشخص است سعی نکنیم چیزی را جابجا کرده و فکر کنیم خیلی زرنگ هستیم، ما نمی‌توانیم جایگاه‌ها را تعیین کنیم در حالی که جای اصلی همه چیز از پیش تعیین شده است؛ چون «انا کل شی خلقناه بقدرٍ».

حجت‌الاسلام جوادی تصریح کرد: کسانی که بی‌تقوایی و دزدی کرده و خیال می‌کنند خیلی زرنگ هستند که به حق خود اضافه می‌کنند این‌ها به‌زودی رسوایی به بار می‌آورند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم سنت‌هایی را که خداوند به آن‌ها پای بند است را تغییر دهیم، افزود: عالم خلقت بر اساس قدر و اندازه اداره می‌شود اگر این اندازه‌ها و سنت‌ها را تغییر دهیم منجر به رسوایی و فساد می‌شود؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم در تمام امور و شئون سنت‌های الهی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha