جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشییع پیکر حاج داراب بدخشان

مراسم تشییع و تدفین پیکر حاج داراب بدخشان، شاعر آیینی برجسته کشور با حضور اقشار مختلف مردم در بجنورد تشییع و در جوار حرم مطهر برادر گرامی امام رضا(ع) تدفین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، امروز مراسم تشییع مداح و شاعر برجسته آیینی استان و کشور حاج داراب بدخشان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در مقابل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد.

نماز میت بر پیکر این چهره ماندگار شعر خراسان شمالی با امامت امام جمعه بجنورد در محوطه مقابل تالار گلشن برگزار و پس از آن برای تدفین به حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) مشایعت شد.

گفتنی است، حاج داراب بدخشان از شاعران پیشکسوت خراسان شمالی صبح چهارشنبه به علت کهولت سن در 84 سالگی دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم حاج داراب بدخشان، پدر شهید علی بدخشان در سال 1314 متولد شده بود.

شرکت در کنگره اهل بیت، شرکت در جشنواره علی‌اصغر (ع) و کسب مقام کشوری در سال 86، منتخب شب شعر حمایت از مردم بی‌دفاع بحرین، تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر خراسان شمالی 1392، شرکت در کنگره شعر رضوی و کسب مقام برگزیده سال 95، خلاصه‌ای از سوابق و افتخارات اوست.

اولین مجموعه اشعار وی سال 1387 در مجموعه‌ای به نام «یوسفی شدم در چاه» به چاپ رسید و با توجه به استقبال از این مجموعه در سال 1393 مجموعه‌ای از اشعار آیینی خود را در کتابی با عنوان «تلاوت خورشید» با همکاری حوزه هنری استان خراسان شمالی چاپ و در سال 1397 دیگر مجموعه‌های اشعار آیینی خود را در کتابی با عنوان «فصلی از خورشیدها» با همکاری نهاد تبلیغات اسلامی استان به چاپ رساند.

16 اسفند 1397 هم‌زمان با دومین عصر کتاب استانی، بزرگداشت این شاعر پیشکسوت با حضور مسئولان کشوری و استانی در بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha