چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی قمی

حوزه/ امروز یکی دیگر از مشکلات جامعه، بحث دین داری، حفظ ارزشهای دینی و تبلیغ دین داری در رسانه ملی است. در این رابطه رسانه ملی کار جدی تر انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رزاقی امروز در سالروز ولادت سجاد(ع) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و جمعی از طلاب در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: دعا جایگاه بالایی در آموزه های دینی دارد. روایات زیادی از خدای متعال به ما مسلمانان رسیده است و پیامبر(ص) در ارتباط با دعا فرمود« دعا و در خواست نوعی عبادت است». این مسئله نشان از اهمیت جایگاه دعا در اسلام است.

سخنران این مراسم افزود: قرآن هم بر مسئله دعا کردن تأکید و در عین حال به انسانها سفارش می کند.

وی بیان داشت: اگر انسان خدا را بخواند قطعا خدای متعال هم پاسخ خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی نیز که  دیگر سخنران این مراسم بود در ادامه با اشاره به شخصیت عبادی و سیاسی حضرت امام سجاد(ع) گفت: زمان امام چهارم، از نظر سیاسی و فضای سیاسی خاصی بود.

سخنران این مراسم افزود: بعد از حادثه عاشورا و در دوران امامت امام سجاد(ع) وقایع متعددی مانند حادثه حره، قیام مختار و انحرافات فکری و عقیدتی به وجود آمد.

وی بیان داشت: شیعه معتقد است که امام جانشین از سوی خدا است، ولی مذاهب دیگر معتقدند که امام کسی است که مردم او را انتخاب کنند. قطعا همین تفکر انحرافی باعث آن همه جنایت و انحرافات در صدر اسلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: ازدیگر انحرافات فکری این بود که مردم آن زمان شهادت امام حسین(ع) و حادثه عاشورا را از افتخارات خود می دانستند و معتقد بودند کار بسیار خوبی انجام داده اند و حتی زنان آنان نذر کرده بودند که اگر امام حسین(ع) به شهادت برسد، ده ها شتر قربانی کنند.

سخنران این مراسم افزود: اما همه تلاش ائمه(ع) این بود برای از بین بردن انحرافات فکری و اجتماعی جامعه لحظه ای کوتاهی و غفلت نکنند.  اهل بیت(ع) مردم را برای کار وفعالیت تشویق و توصیه می کردند. این بود که امام سجاد(ع)  مردم را با ادعیه و مناجات آشنا و تشویق به خواندن ادعیه نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بیان داشت: از مشکلات جامعه این است با ادعیه فاصله دارند و آشنایی چندانی با صحیفه سجادی(ع) ندارند. امروز در زمانی قرار داریم که خواص جامعه هم با ادعیه و صحیفه سجادیه آشنایی چندانی ندارند و این مشکل جدی است.

وی گفت: امروز یکی دیگر از مشکلات جامعه بحث دین داری، حفظ ارزشهای دینی و تبلیغ دین داری در رسانه ملی است. در این رابطه رسانه ملی  کار جدی تر انجام دهد. نتوانسته ایم دین و ارزشهای دینی را به درستی تبلیغ کنیم تا جوانان عاشق دین و ارزشهای شوند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha