پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 مدیر حوزه خراسان در جلسه ستاد حوزوی کمک رسانی به سیل زدگان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور تاریخی و گسترده روحانیت در دوران دفاع مقدس، گفت: امروز نیز این حضور در کمک رسانی به هموطنان دیده می شود که حرکتی نمادین از سوی یکی از پایه های انقلاب اسلامی شکل گرفته و در واقع جمهوریت، مردمی بودن و اسلامیت را در میدان عمل، تفسیر کرده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در نخستین جلسه ستاد حوزوی استان های خراسان در کمک رسانی به سیل زدگان با تقدیر از فعالیت هایی که حوزویان تا کنون انجام داده اند، گفت: فعالیت سازمان یافته و تقسیم کارها و نیز برنامه ریزی ها با توجه به اطلاع مجموعه از امور جاری کمک رسانی و وضع مناطق، کارها و امور را به شیوه بهتری به پیش می برد.

وی با بیان اینکه باید به اهمیت این حادثه توجه داشت، ابراز کرد: هر حرکتی در این زمینه یک تکلیف ذاتی، الهی و انسانی است زیرا طبق حدیث مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ باید در این زمینه اقدام کرد و اگر کسی اینگونه نباشد، بدون تعارف، خصلت مسلمانی ندارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: علیرغم تبلیغات دشمن علیه حوزه و نهادهای انقلاب، حرکت پیشگام و حضور در صحنه روحانیت، این تبلیغات سوء دشمن را خنثی کرد.

وی در ادامه رسالت حوزه و نهادهای انقلابی را در این حادثه مورد تاکید و خاطر نشان کرد: رسالت خدمت رسانی به ویژه از ناحیه حوزه و نهادهای نظام و انقلاب مهم است و مردم با مشاهده این امر، روحانیت را نزدیک و در کنار خود می بینند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور تاریخی و گسترده روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز نیز این حضور در کمک رسانی به هموطنان نسبت به همیاری اقشار دیگر دیده می شود که حرکتی نمادین از سوی یکی از پایه های انقلاب اسلامی شکل گرفته و در واقع جمهوریت، مردمی بودن و اسلامیت را در عرصه و میدان عمل، تفسیر کرده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بحث اتحاد ملی و انسجام اسلامی را به عنوان یکی از شعارهای سال های اخیر در کمک های مردم به سیل زدگان متبلور دانست و ابراز کرد: دشمن با توطئه خویش می خواهد به دنبال ایجاد بحران علیه نظام اسلامی باشد تا مردم را از نظام جدا کند، در حالی که بر خلاف این تلاش ها، نمایش وحدت ملی در عرصه کمک رسانی به سیل زدگان، بروز و ظهور کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به دشمنی دشمنان نظام در جلوگیری از ارسال کمک های صلیب سرخ و نیز اقدام علیه سپاه پاسداران اشاره و خاطر نشان کرد: امروز علیرغم فعالیت های دشمن با هدف آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی، نمایش اقتدار این نظام در عرصه کمک به سیل زدگان مشاهده می شود.

وی با اشاره به پشتوانه عظیم جمهوری اسلامی که دشمن را در حرکت های شیطنت آمیز و خباثت بارش ناامید می کند، گفت: حادثه های اخیر در واقع نوعی امتحان برای مردم و نظام است و فرصتی برای حرکت علما، روحانیون، طلاب و مبلغان محسوب می شود که باید با برنامه ریزی، هم افزایی و ساماندهی، از این ظرفیت به صورت بهینه، بهره برداری شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به دو آسیب عملکرد جزیره ای و بدون هدف اشاره و خاطر نشان کرد: برای استفاده از ظرفیت ها باید به صورت مجمع الجزایر و با یک محوریت، حرکت منسجم، هدفمند و منظمی انجام داد که به طور حتم نتیجه‌ای با برکت خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به لزوم برنامه ریزی بر اساس نیازها و توانمندی های موجود، گفت: به طور حتم کمک رسانی در چند سال آينده بايد ادامه يابد و بر همین اساس باید نام نویسی طلاب متقاضی با عنایت به توانمندی و مهارت آنان ثبت، تا کار به صورت مفید و موثری انجام شود.

رئیس ستاد حوزوی استان های خراسان در کمک رسانی به سیل زدگان افزود: سازماندهی ها به صورت خیلی خوبی شکل گرفته تا حوزویان به طور مطلوبی در امر کمک رسانی به سیل زدگان همراهی کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha