جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بنابر روایت پیامبر اسلام تحمل جانبازی خود جهاد اکبر است و جانبازان باید مراقب درجات معنوی خود باشند و اجازه ندهند شیطان اجر‌ آن‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در مراسم گرامیداشت روز جانباز که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با حضور جانبازان بالای ۲۵ درصد در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نزد خدای متعال مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد اما تحمل سختی‌های جانبازی خود می‌تواند اجری بالاتر از شهادت را نصیب جانبازان کند.

وی ادامه داد: جانبازان عزیز با تحمل مشقت‌های فراوان و شکرگزاری بر نعمت خدای متعال و حفظ اخلاص و تقوا می‌توانند به مقامی بالاتر از شهادت دست پیدا کنند و ناشکری در این راه زیبنده جانبازان عزیز دوران دفاع مقدس نیست و افتخاری که در قیامت نصیب جانبازان خواهد شد باعث حسرت و رشک بهشتیان به مقام و درجه والای جانبازان خواهد شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سختی‌های جانبازی خاطر نشان کرد: اینکه خدای متعال توفیق جانبازی را نصیب انسان‌های برگزیده کرده است باید قدر دانسته شود و باید جانبازان بر خود ببالند و خدای متعال را شکرگزاری کنند.

وی افزود: جانبازان امروز در جهاد اکبر هستند و بنابر آنچه از پیامبر اسلام (ص) روایت شده است تحمل جانبازی خود جهاد اکبر است و جانبازان باید مراقب درجات معنوی خود باشند و اجازه ندهند شیطان اجر‌ آن‌ها را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: خانواده جانبازان که سختی‌های جانبازان را تحمل می‌کنند در اجر جانبازان شریک هستند، به شرطی که ادامه دهنده راه و هدف والای جانبازان باشند و همانگونه که خداوند متعال در سوره طاها بیان می‌کند، اگر فرزندان و خانواده‌های جانبازان و شهدا نیز مسیر پدران خود را ادامه دهند هم‌شان پدران خود خواهند بود و خداوند به احترام پدران و جانبازان عزیز خانواده‌هایشان را نیز در روز قیامت همراه آنها قرار خواهد داد و شرط اصلی آن قرارگرفتن در مسیر و آرمان های شهدا و جانبازان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha