پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی

حوزه/ امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت‌الله مؤمن هیچ‌گاه مال خودش نبود بلکه مال دین و تشیع و راه ولایت و شهادت بود گفت: ولایت مداری برای ما تشریفات نیست بلکه محور دین‌داری ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین صدیقی پنج شنبه شب در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مؤمن در مسجد اعظم قم با بیان اینکه خداوند در کتاب وحی برای عالم مراتب و خصائصی را بیان کرده است گفت: خداوند مؤمن را یک درجه و عالم را چندین درجه بالا می‌برد.

وی بیان کرد: کسی که خدا او را بالا ببرد هیچ‌کس نمی‌تواند او را به زمین بزند که نمونه بارز آن امام راحل است.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: قدرت‌های بزرگی با همه امکانات تبلیغی، مادی و رسانه‌های بین‌المللی تلاش کردند که نور امام (ره) را کم‌سو کنند اما نتوانستند.

وی تصریح کرد: خداوند نوری به امام(ره) داد که هر روز جلوه جدیدی از وجود ایشان ملموس می‌شود؛ امام کسی بود که 30 سال محور تمام صحبت‌هایش توحیدی و ولایی بود و دشمن نتوانست یک مورد ایراد از ایشان بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه ما دو گونه علم داریم گفت: یک علم اکتسابی و تعلیمی است، گرچه این علم را نیز خداوند می‌دهد و دانشمندان آن را با مغزی فرا می‌گیرند که خداوند به آنها داده است ولی به این علم خدایی گفته نمی‌شود.

وی افزود: گاهی انسان دانشمند خوبی است اما نوری در او نیست اما عالمی که خداوند به او درجاتی داده و ملکوتی شده است دارای علمی خاص است که در نتیجه تقوا به دست می‌آید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلاب سوابق حوزه و وضعیت فعلی دیده شود، گفت: در حوزه علمیه قم علمایی بوده‌اند که جزو مفاخر تاریخ هستند که کسی در قداست آنها شکی ندارد اما هویت حوزه‌ها از بین رفته بود و باور این بود که شرایط را باید قبول کنند و نمی‌توانند حکومت کنند.

وی بیان کرد: این امام بود که مأموریت الهی پیدا کرد و به حوزه علمیه و تشیع عظمت داد و این عظمت در گرو حکومت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: عظمتی که امروز تشیع دارد را در طول تاریخ کسی تصور نمی‌کرد و همه انتظار ظهور حجت را داشتند و حتی انتظار آنها ضمنی بود و قیام و نهضتی نبود.

وی عنوان کرد: اما امام راحل این نهضت را به ثمر نشاند و با رفتن امام همه دشمنان چشم طمع داشتند و دلسوزان نگران بودند اما این پرچم به زمین نیفتاد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در تاریخ داریم که پادشاهان چه اهانت‌هایی به تشیع کردند و حتی رضا خان یک فقیه را زیر لگد می‌گیرد و کسی صدایش در نمی‌آید ولی امروز ما در مرز اسرائیل می‌رویم و شاخ آمریکا را می‌شکنیم.

وی بیان کرد: این بذر را امام(ره) پاشید و رهبر انقلاب نهال‌های امام را به ثمر رساند؛ خدا نکند که ما غافل شویم و ندانیم که در چه شرایطی بودیم و حالا در چه شرایطی هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: اگر شما با خدا معامله کنید همیشه پیروز هستید و فتحی که خداوند وعده داده است واقعی است؛ امروز جوان‌های بسیاری هستند که در غوغای مادی به سوریه می‌روند و شهید می‌شوند و این‌چنین وصیت‌نامه‌هایی می‌نویسند.

وی با بیان اینکه این جوانان معجزات و ثمرات انقلاب هستند گفت: این همه آثار صنعتی، علمی، فناوری هسته‌ای، ماهواره‌ای، هواپیمایی، موشکی و جهش‌های غیرقابل تصور علمی که پیش آمده نصرت الهی است اما فتح الفتوح این است که جوانان ما به درجاتی می‌رسند که مانند شهید حججی پس از شهادت از 70 کشور بر سر مزارش حاضر می‌شوند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: با خدا معامله کردن عزت و ارزش بسیاری دارد و فتحی بسیار بزرگ است.

وی گفت: طلاب و فضلای ما این اختران آسمان هدایت و نگهبانان خون سیدالشهدا و مروجین عاشورا و رهروان مکتب سیدالشهدا درس را برای عمل می‌خوانند و وقتی عمل می‌کنند خداوند به آنها نوری می‌دهد که باعث می‌شود گرفتار شبهه نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی بیان کرد: اینکه عده‌ای از انقلابیون بعدها مقابل امام ایستادند برای این بود که تقوا نداشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله مؤمن میوه شیرین حوزه علمیه بود گفت: آیت‌الله مؤمن هیچ‌گاه خط خود را عوض نکرد؛ کسی بود که قبل از انقلاب مرجعیت امام را امضا کرد و موجب بغض دستگاه طاغوت بود و همواره در انقلاب نقش داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آیت الله مؤمن وقف انقلاب بود گفت: آیت‌الله مؤمن فقیه، مجتهد، صاحب فتوا و بیان و قلم بود اما با اخلاص خود هیچ‌گاه ادعایی نداشت؛ آیت‌الله مؤمن از ولایت و انقلاب طلبکاری نمی‌کرد و همیشه خود را بدهکار می‌دانست.

وی تصریح کرد: کسی که از دنیا دل بکند و وارسته شود و وابستگی‌ها را قطع کند خداوند عیوب دنیا را به او نشان می‌دهد و هیچ‌گاه خود را آلوده دنیا نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: در روایت داریم کسی که دین‌شناس باشد، دلش نورانی باشد، اهل تقوا باشد و مردم را دوست داشته باشد مؤمن حقیقی است و خداوند او را وارد بهشت می‌کند و آیت‌الله مؤمن تمام این ویژگی‌ها را داشت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مؤمن هیچ‌گاه مال خودش نبود بلکه مال دین و تشیع و راه ولایت و شهادت بود افزود: ولایت مداری برای ما تشریفات نیست بلکه محور دین‌داری ما است.

امام‌جمعه موقت تهران گفت: آیت‌الله مؤمن یک‌لحظه هم در برابر امام و ولایت و ولی بعد از امام تخلف نکرد و با کسی که از خط خارج شده است سازش نکرد.

وی بیان کرد: 40 سال از انقلاب گذشته است و دشمنان تلاش می‌کنند انقلاب را از خط خارج کنند و اصول غربی را به جای سبک زندگی اسلامی بیاورند ولی در این کار موفق نشده‌اند چراکه در قله این نظام ولی‌فقیه ایستاده است و شورای نگهبان مانند حافظ و دژ محکمی در این سال‌ها وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: آیت‌الله مؤمن مانند پیامبر (ص) زندگی کرد و زندگی ساده‌ای داشت و تا پایان عمر شریک زندگی در خانه بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha