شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: این افتخار برای ترامپ بس که با سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی دشمن است، اینکه برخی مانند نتانیاهو و ترامپ با شما دشمن هستند افتخار است، ملت نیز باید به خود ببالد که دشمنان خداوند با شما دشمن شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه هر کس توانست حب دنیا را از دل خود بیرون کند به مقامات اولیای الهی نزدیک می‌شود، اظهار داشت: در روزهای اخیر موضوع معنویت و اخلاق که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری مطرح‌شده بود موردبحث قرار گرفت، موضوع نیز این بود که باید معنویت را همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید ارزش‌های معنوی را در خود و جامعه برجسته کنیم، افزود: با توجه به اینکه فضای جامعه در روزهای اخیر به‌سوی توکل سوق پیداکرده است امروز نیز پیرامون این موضوع سخن خواهیم گفت.

امام جمعه شیراز با اشاره به آیات سوره مبارکه آل‌عمران ادامه داد: جنگ احد به‌ظاهر شکست بود، شکست نیز به این دلیل بود که عده‌ای به دستور پیامبر (ص) عمل نکردند، گاهی شکست‌ها مقدمه پیروزی‌های بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: پایان جنگ احد از جانب پیامبر (ص) دستور رسید که افراد (کسانی که در جنگ گذشته بوده‌اند) دوباره آماده جنگ شوند، امیرالمؤمنین (ع) نیز با حال وخیم خود که در جنگ زخمی شده بود باز آماده جنگ شدند، امروز نیز در جمع پیروان دوست داران امیرالمؤمنین (ع) این حس را داریم، هنگامی‌که دشمن گربه‌رقصانی می‌کند می‌بینیم که مردم برمی‌گردند و محکم‌تر از گذشته می‌ایستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام توکل به خداوند را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: هنگامی‌که خداوند یاور ما است نیاز به چیز دیگری نداریم، همه از مقام معظم رهبری توکل به خداوند را یاد گرفته‌ایم، این ملت بنای این را ندارد که عقب بنشیند و از صدای دشمن به خود ترس راه دهد، ترامپ و همدستان آن خواهند دید که ملت با اتکای به خدای خود بر سر همه مستکبران فریاد خواهند زد.

وی به نقش سپاه در سه عرصه جهاد اشاره کرد و بیان داشت: این تقسیم‌بندی جز نوآوری‌های مقام معظم رهبری در بخش تفسیر است، جهاد اکبر، کبیر و اصغر این سه نوع را مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند، جهاد اکبر برحسب روایات از پیامبر گرامی اسلامی (ص) مبارزه با نفس است، هنگامی مبارزه با نفس آغاز می‌شود زمینه برای کارهای دیگری هم که لازم است به‌عنوان وظایف دینی انجام دهیم زمینه نیز مساعد می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در مبارزه با نفس، پاسداران گام نخست را برداشته‌اند، از روزی که سپاه تأسیس شد، حرکت سپاه و بسیج ایثارگرانه بود، افتخارات از آنجایی آغاز شد که سپاه ازخودگذشتگی داشت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سپاه که آغاز شد، ترس بر دل دشمن افتاد، عنوان کرد: امروز نیز ترامپ برای خوش‌آیند نتانیاهو این اشتباه و جسارت را علیه سپاه انجام داد، ترامپ برای انتخابات اسرائیل سپاه را تهدید می‌کند، ترامپ و نتانیاهو و تمام مسئولان بلندپایه آمریکا بداند همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این لکه ننگی که آمریکایی‌ها (اسرائیل) درست کرده‌اند به 25 سال نمی‌کشد که از صفحه روزگار محو می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ابراز کرد: امروز همه عرصه‌هایی که نظام اسلامی و ملت مسلمان نیاز به کمک دارند سپاه محکم ایستاده و حاضر است، یک ملت در برابر ظلمی که اتفاق افتاده ایستاده‌ایم.

وی بیان کرد: در همین عرصه‌ها مردها از نامردها مشخص می‌شود، هر فردی مرد میدان نیز برود، نهضت ادامه دارد، امروز سپاه ذوالفقار علی است، در عرصه خودکفایی سپاه به میدان آمد و پالایشگاه خلیج‌فارس را تأسیس کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام تصریح کرد: این افتخار برای ترامپ بس که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن است، اینکه برخی مانند نتانیاهو و ترامپ با شما دشمن هستند افتخار است، ملت نیز باید به خود ببالد که دشمنان خداوند با شما دشمن شده‌اند.

گفتنی است، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در حمایت از سپاه پاسداران لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر تن کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha