شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مختاری

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که سپاه یک نماد است، گفت: به دشمنان بیرونی، دوستان ناآگاه داخلی و همه دنیا اعلام می‌کنیم که اگرچه سپاه یک نماد است اما ارزش اصلی آن اندیشه پاسداری است لذا دشمنان داخلی و خارجی بدانند همه ما یک پاسدار و سپاهی هستیم و به این موضوع افتخار می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران‌ به تقوا و پروای الهی، اظهار کرد:همان‌طور که قبلا اشاره شد تقوای الهی دارای پنج ویژگی است که چهارمین ویژگی آن،اختیاری بودن آن است.

وی با اشاره به این‌که ایمان به لحاظ شرعی الزامی بوده ولی اجباری نیست، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که ایمان داشته باشیم و از شرک، کفر و نفاق دوری کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: متاسفانه برخی مغرضان و ناآگاهان در بحث اجباری نبودن ایمان، یکسری مسائل اعتقادی باطل را مطرح می‌کنند؛ اما آنچه که بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد آن است که ما حق نداریم و نباید اصرار داشته باشیم که دیگران حتما به اسلام و قرآن ایمان بیاورند چرا که همه ادیان محترم هستند.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر این‌که بایستی آزادی عقیده مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: ما موظف هستیم که در برابر اعتقادات باطل، با عقل، استدلال و منطق بایستیم.

وی افزود: بایستی با منطق و استدلال‌های متین، مردم را از کفر و شرک برهانیم‌ و بر همین اساس نیز انبیا و اولیای الهی آمده‌اند‌.

نخبگان در برابر افکار خرافی بایستند

امام جمعه موقت بیرجند به وجود افکار خرافی در سطح جامعه اشاره‌ای داشت و گفت: آنچه مسلم است آن است که نخبگان جامعه باید در برابر افکار خرافی بایستند و جلوی این افکار را بگیرند.

حجت الاسلام مختاری ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته، 11 شعبان روز ولادت حضرت علی‌اکبر فرزند برومند و شهید امام حسین(ع) را از مناسبت‌های هفته آینده عنوان کرد و افزود: جوانان بایستی همانند فرزند امام حسین عدالت‌خواه، حق‌طلب و حق‌شناس بوده و به حفظ  روحیه علی‌اکبری در خود بپردازند.

ارتش بعد از انقلاب تبدیل به کلمه طیبه شده است

وی همچنین با اشاره به 29 فروردین‌ماه به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی، مطرح کرد: بر کسی پوشیده نیست که ارتش ما بعد از انقلاب به دلیل بدنه مؤمن و انقلابی به‌سرعت خود را با آرمان‌های مردم هماهنگ و تحت فرماندهی و آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبری تبدیل به کلمه طیبه شده و در مدت چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد خدمات قابل ملاحظه‌ای را به این مرز و بوم ارزانی داشته است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نقش‌آفرینی ارتش در عرصه‌های مختلف، اذعان داشت: ارتش در زمان‌های مختلف و از جمله سیل پشت و پناه مردم و در برابر تهدیدات خارجی در کنار سپاه و بسیج قرار دارد لذا این نهاد نظامی خار چشم دشمنان و نور چشم مردم و ملت است.

حجت الاسلام مختاری همچنین ضمن اشاره به رفتار و سخنان سخیف ترامپ رییس‌جمهور آمریکا، تبیین کرد: این اقدام نشان‌دهنده حماقت رئیس‌جمهور آمریکا است چرا که ترامپ هنوز از حال و هوای بنگاه‌داری بیرون نیامده و فکر احمقانه‌اش آن است که می‌تواند نیروی نظامی یک کشور رسمی عضو سازمان ملل را از روی استیصال تروریسم معرفی کند.

وی اقدام رییس‌جمهور آمریکا را یک رفتار بی‌پایه و اساس و غیرحقوقی برشمرد و اضافه کرد: بدون شک آنچه سبب بروز چنین رفتارهای بی‌اساسی می‌شود جنگ روانی و عقده‌گشایی‌های کودکانه است.

سپاه پاسداران هیچ میانه‌ای با تروریسم ندارد

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اقدامات ارزنده سپاه در ادوار مختلف انقلاب، عنوان کرد: رفتار رییس‌جمهور آمریکا هیچ تأثیری در این نهاد مقدس ندارد و ترامپ باید بداند با این اقدام وی نظامیان آمریکا و تروریست‌های مزدور امریکا در هیچ جای دیگر امنیت نخواهند داشت.

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر این‌که همه انسان‌های آگاه می‌دانند سپاه پاسداران هیچ میانه‌ای با تروریسم ندارد، بیان کرد: دلیل این امر آن است که اسلام دین صلح و عدالت بوده و به بردگی گرفتن ملت‌ها نمی‌پردازد.

وی با اشاره به خوی استکباری آمریکا که خود مظهر تروریسم‌پروری است، اذعان داشت: دخالت نظامی، فرهنگی و سیاسی آمریکا در چندین کشور نشان‌دهنده خوی استکباری این کشور است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: این کشور استکباری هر جا که بتوانند دخالت نظامی می‌کند و هر جا که نتواند فشار سیاسی و دیپلماتیک و تحریم‌های ظالمانه می‌کنند و کاری جز سلطه‌جویی و استعمار ندارند.

ریشه حماقت‌ها و گستاخی‌های آمریکا، استیصال است

حجت الاسلام مختاری متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که تن به سلطه نداده و در ادامه راه نیز هرگز تن به سلطه و ذلت نخواهد داد.

وی با بیان این‌که ریشه حماقت‌ها و گستاخی‌های آمریکا، استیصال است یادآور شد: آمریکا ۴۰ سال است که تمام دنیا را بسیج کرده که این ملت و انقلاب نباشد اما به یاری خداوند جمهوری اسلامی همچنان با قدرت و سرافرازتر از گذشته در صحنه حضور دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر این مهم که امروز دوست و دشمن فهمیده‌اند که سپاه در قلب مردم جای دارد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که با یک سپاه طرف نیستند بلکه با آحاد ملت ایران طرف هستند.

حجت الاسلام مختاری مسئولان را مورد خطاب قرار داده و افزود: علی برکت الله‌هایی که مسئولان بر زبان‌شان جاری می‌کنند، بخش اعظم آن به برکت سپاهیان است لذا مسئولان باید در بیاناتشان به درستی اظهار نظر کنند.

وی ضمن اشاره به این‌که آمریکا به‌خوبی درک کرده که سپاه پاسداران در خط مقدم انقلاب اسلامی قرار دارد، تصریح کرد: حضور سپاه در مرزهای خاکی، آبی، جنگ تحمیلی، خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان زلزله، سیل گوشه‌ای از دستاوردهای این نهاد مقدس است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: به دشمنان بیرونی، دوستان ناآگاه داخلی اعلام می‌کنیم سپاه یک نماد است اما ارزش اصلی آن اندیشه پاسداری است لذا دشمنان داخلی و خارجی بدانند همه ما یک پاسدار و سپاهی هستیم و به این موضوع افتخار می کنیم.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha