پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار قاسمی

حوزه/فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان این‌که امروز سپاه خودش را خادم مردم می‌داند، گفت: در واقع رسالت اصلی سپاه،حفاظت از انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان این‌که همه مردم پاسدار قرآن و ولایت هستند، اظهار کرد: ملت ایران در روزهای اخیر از سپاه حمایت کردند و پوزه استکبار جهانی را به خاک مالیدند.

وی ادامه داد: قطعا این همراهی صادقانه و خالصانه نشان دهنده آن است که سپاه همچنان بخش مردمی را دارد و در کنار مردم است و مردم نیز خود را از سپاه می دانند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که هسته های اولیه سپاه در ابتدای انقلاب اسلامی به صورت خودجوش در مساجد در راستای حفظ انقلاب شکل گرفت، تصریح کرد: امام راحل(ره) نهادهای مقدس سپاه پاسداران، بسیج، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و بنیاد شهید را به منظور رهایی مردم از  طاغوت تشکیل دادند.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که پاسداران در ابتدای انقلاب و جوانان پاسدار در مساجد، محلات، مدارط و دانشگاه ها همراه با مردم بودند و جوانان انقلابی که اکثرا دانشجویان بودند از انقلاب اسلامی حفاظت کردند.

وی کارنامه سپاه را در عمر چهل ساله انقلاب درخشان دانست و افزود: افراد ضد انقلاب همواره از بحث شیعه و سنی برای این‌که به مرکزیت کشور آسیب برساند دنبال سوءاستفاده بوده اما جوانان انقلابی امنیت را برای نظام اسلامی ایجاد کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تبیین کرد: جوانانی که در ابتدای انقلار وارد هسته های سپاه شدند جوانان پولدار نبودند بلکه جوانان مستضعف و محروم و آسیب دبده و انقلابی بودند؛ پاسداران در روزهای اول جنگ برای دفاع از کشور شتافتند.

قاسمی ادامه داد: کارنامه چهل ساله سپاه نشان می دهد که هیچگاه سپاه به ملت خیانت نکرده و همواره در کنار مردم بوده و در خط مقدم مبارزه حضور فعالی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز تمام مردم و اقشار مختلف بسیج و سپاه با همدلی و وحدت در کنار سیل زدگان حضور دارند، تبیین کرد: امروز نسل سوم سپاه و پاسداران نسل سوم ما  بهتر و آماده تر از پاسداران نسل دوم و اول هستند شاید معنویت آن دوران کمتر پیدا شود اما نسل سوم از لحاظ مدیریت و اطاعت از ولایت فقیه حضور در جبهه ها کمتر از دیگران نیستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که امروزه سپاه خود را خادم مردم می داند و در واقع رسالت حفاظت از انقلاب را دارد،ابراز کرد: این رسالت به ما می گوید که با هیچ کسی تعارف نداشته باشیم؛ این پاسداری از انقلاب و حرکت سپاه شاید به میل کسی نباشد اما برای ما رضایت رهبری شرط است.

قاسمی با اشاره به این مهم که سپاه خودش را سرباز نظام مردم و ولی فقیه می داند،بیان کرد:آنچه مسلم است آن است که استکبار جهانی و ضد انقلاب به دنبال توطئه و خیانت به نهادهای ارزشی و انقلابی هستند اما تمام طرح های دشمنان ناکام می ماند و سپاه حافظ ارزش های اسلامی است.

وی عنوان کرد: مساله صیانت از اصل ولایت فقیه، امنیت ملی، اقتدار ملی و صیانت از اصل اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سرلوحه کار سپاه است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که دشمنان باید از اقشار مختلف بسیج و سپاه بترسد، گفت: امروز دشمن در هر گوشه ای از جهان که توطئه ای را به وجود آورد با سد محکم بسیج مواجه می شود.

قاسمی در ادامه صحبت هایش همچنین به مناطق سیل زده کشور اشاره‌ای داشت و یادآور شد: کمک های فراوان مردم استان‌های مختلف و از جمله خراسان‌جنوبی به سیل زدگان جای تقدیر و تشکر دارد ولی کافی نیست و هنوز مردم این مناطق نیاز به کمک دارند لذا رده های مختلف بسیج و مساجد آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم هستند.

وی اضافه کرد: همچنین هواشناسی نسبت به بارندگی سنگین در خراسان جنوبی از فردا تا اواسط هفته آینده هشدار داده که می طلبد مردم و دستگاه های اجرایی در آماده باش باشند و بسیج نیز آمادگی کمک به مردم در سیلاب احتمالی استان داشته باشد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha