جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گام دوم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع)، تقویت معنویت و روحیه انقلابی را لازمه پیشبرد امور در دهه پنجم انقلاب عنوان کرد.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با بیان این که در دهه پنجم انقلاب با توجه به برنامه ها و توطئه های دشمن، باید بیش از پیش بر مساله اخلاق و معنویت تاکید کنیم، اظهار داشت: اساساً یکی از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی توجه به معنویت و اخلاق است و از این رو بوده که این نظام و انقلاب تاکنون توانسته به راه پرافتخار خود ادامه داده و مشمول عنایات خدای متعال و حضرت معصومین(ع) شود.

وی افزود: در این باره آن چه از مردم و به ویژه مسئولان کشور انتظار می رود این است که زمینه و شرایط دریافت معنویت و نورانیت از سوی خدا و اهل بیت(ع) را کماکان در خود حفظ و بلکه تقویت کنند و این مهم میسر نمی شود مگر در سایه اهتمام مستمر به اصل تهذیب نفس و نهایت رعایت در گفتار و کردار و این که همواره بکوشیم حرف ها و کارهایمان رنگ و بوی الهی داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین گفت: اگر خدای ناکرده از این بُعد مهم غفلت بورزیم ، بی شک جامعه ما هم به سرنوشت دیگر جوامعی که از نورانیت و معنویت غافل شده اند، دچار می گردد و این آغاز سقوط و انحطاط است.

وی خاطرنشان کرد: مساله مهم بعدی که بارها البته در بیان رهبر معظم انقلاب مطرح شده، این است که ما همواره تفکر و روحیه انقلابی بودن را باید در خودمان تقویت کنیم و نگذاریم که شرایط زمانه و دلبستگی های دنیا باعث شود که از این مساله فاصله بگیریم.

اسلامی بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره در دیدارهای مختلفی که با اقشار مختلف مردم و مسئولان در سال های اخیر داشته اند بر ضرورت حفظ و تقویت این روحیه انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن در سایه اخلاص و مجاهدت تاکید داشته اند و این مهم بدون تردید یکی از رموز توفیق ما در دهه پنجم انقلاب است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha