جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین پیامدهای اقدام ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعمیق وحدت ملی بین گروه‌های مختلف در ایران بود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به پیامدهای اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران، اظهار کرد: تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌تواند پیامدهای زیادی برای آمریکا به همراه داشته باشد.

وی افزود: آسیب‌پذیری نیروهای نظامی آمریکا به سبب تروریستی خوانده شدن، بسیار بیشتر از آسیب‌پذیری سپاه است؛ چراکه ایران در منطقه ابزارهای فراوانی برای تهدید و منزوی‌سازی نیروهای نظامی آمریکا دارد، اما آمریکایی‌ها علیه سپاه هرچه داشتند تاکنون عملیاتی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: فرماندهان نظامی آمریکا نگران‌اند که این کار، ایران را به سمت اقدامات تلافی‌جویانه علیه نیروهای آمریکایی در منطقه سوق دهد. به گفته یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، این فرماندهان قصد دارند به نیروهای باقیمانده کشورشان در عراق، سوریه و نقاط دیگر درباره احتمال چنین اقداماتی هشدار دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر عراق که حدود پنج هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی در آن حضور دارند و سوریه که تقریباً دو هزار نیرو در آنجا باقی مانده‌اند، پنجمین ناو آمریکایی در خلیج فارس است و پایگاه هوایی آمریکا در قطر نیز در معرض خطر است.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: شبکه راشا تودی اعلام کرد، آمریکا در حمایت از نتانیاهو در مقابل ایران کاری جز شلیک تیر به پای خود نکرده است، تیم ترامپ اشتباه محاسباتی را مرتکب شده که عواقب آن یک جنگ بزرگ و به خطر انداختن جان سربازان خود در خاورمیانه و آسیا است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پیامدهای اقدام ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعمیق وحدت ملی بین گروه‌های مختلف در ایران بود. پس از این اقدام، گروه‌های مختلف هم‌صدا با هم از سپاه پاسداران حمایت کرده و هشتک «من یک پاسدار هستم» به یکی از داغ‌ترین مباحث بین گروه‌های مختلف در فضای مجازی تبدیل شد.

حجت‌الاسلام رحمانی گفت: «ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به‌عنوان یکی از معماران تحریم‌های ضد ایرانی یاد می‌شود، گفت: اقدام واشنگتن برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی»، از سر ناتوانی واشنگتن است.

وی اظهار کرد: افزون بر این باید توجه داشت که نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک «سازمان تروریستی» پایه و مبنای حقوقی ندارد و صرفاً یک اقدام سیاسی و جنگ روانی است.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: نظامیان آمریکایی که با بحران خودکشی مواجه هستند و این بحران به مرز هشدار رسیده است، در آینده با هراس و ترس بیشتری مجبور به زندگی در منطقه خواهند بود.

وی افزود: ترامپ با این تصمیم خود موجب شد هر سرباز آمریکایی از این به بعد برای نیروهای ایران یک تروریست مانند دیگر گروه‌های تروریستی به شمار برود و این به معنای پایان تردد آزادانه این نظامیان در عراق خواهد بود.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: پیش از این نیز ترامپ به دلیل تهدیدات امنیتی مجبور شد با چراغ خاموش و شبانه به عراق سفر کند، به نظر می‌رسد که از این به بعد ترامپ اساساً به دنبال سفر به هیچ کشوری که در همسایگی ایران قرار دارد، نباشد.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در کل می‌توان گفت که اقدام ترامپ در مورد سپاه، تبعات بسیار زیادی را برای آمریکا به دنبال خواهد داشت. امنیت نظامیان آمریکایی به خطر خواهد افتاد، زمینه برای بی‌ثباتی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد و حتی متحدان آمریکا نیز به‌نوعی در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha