جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین مراسم روز درهای باز در مرکز اسلامی الهدا در جورجیا

حوزه/ مرکز اسلامی الهدی در شهر آتن، امروز میزبان سوّمین مراسم سالانه «روز درهای باز» بود. برگزارکنندگان این نشست معتقدند که مراسم درهای باز یکی از ارزشمندترین ابزار در روند درهم شکستن کلیشه های ضداسلامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از redandblack، مرکز اسلامی الهدی در شهر آتن در ایالت جورجیای آمریکا، سومین مراسم سالانه «روز درهای باز» را به هدف متحدسازی مسلمانان و آگاه سازی غیرمسلمانان برگزار کرد.

مرکز اسلامی الهدی در شهر آتن با هدف ایجاد فضای امن برای مسلمانان ساخته شده است تا در ضمن انجام اعمال مذهبی، بتوانند با برگزاری نشست ها و مراسم متعدد، دیگران را نیز با دین شان آنا سازند.

هاشم قریشی از اساتید دانشگاه جورجیا که درس «آشناسازی با یهودیت، مسیحیت و اسلام» را به دانشجویان آموزش می دهد، یکی از بنیانگذاران سازمان میان ادیانی دانشجویی با عنوان «تاثیر میان باوری» در این باره گفت که معتقد است برگزارکردن روز درهای باز نقشی بسیار ضروری در درهم شکستن کلیشه ها و بینش های منفی از مسلمانان که توسط رسانه ها ایجاد شده اند، دارد.

وی از همگان به ویژه کسانی که هیچ شناختی از دین اسلام ندارند خواست که در این مراسم حضور بهم برساند.

قریشی گفت: هنگامی که آن ها بیایند و با مسلمانان تعامل داشته باشند، می توانند تصمیمات آگاهانه بهتری درباره اینکه مسلمانان حقیقا چه کسانی هستند، مکان عبادت آنان کجاست و چه می کنند بگیرند.

به گفته برگزارکنندگان، از برنامه های این رویداد، خوشنویسی اسلامی، حنا و آموزش درباره حجاب  و روسری زنان مسلمان خواهد بود. مراسم روز درهای باز همچنین یک غرفه اسلامی داشته و در مراسمی خانوادگی، کودکان می توانند از نقاشی صورت استفاده ببرند.

 

به گفته یک ارزیابی انجام شده توسط مرکز تحقیقات پیو، کمتر از 1 درصد جمعیت بالغین در ایالت جورجیا را مسلمانان تشکیل می دهند و 79% مسیحی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha