چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
ارسلان پرویز

حوزه/فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: تنوع تسلیحات بومی در ساختار جمهوری اسلامی ایران به جز چند کشور ابرقدرت در جهان، نظیری ندارد و اکنون پیچیده ترین تسلیحات را از زیر دریا تا مافوق جوّ می سازیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی امروز در دیدار فرماندهان ارشد یگان های مستقر ارتش در بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: برای اولین بار به فاصله حدود دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام(ره) روزی به نام روز ارتش نامگذاری شده تا پاسخی مناسب باشد به وفادارای ارتشیان به آرمان های انقلاب.

وی افزود: ملت ما تا کنون فرازوفرودهای بیشماری را پشت سر گذاشته، اما ثابت کرده است با پیروی از رهبری حکیم و فرزانه برای ملت ایران، بدون شک در همه این برنامه ها موفق و پیروز از خطرها بیرون آمده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه همواره پیام جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای همسایه، تقویت صلح و دوستی و ثبات منطقه ای است، عنوان کرد: ارتش مکتبی و ولایی در مقابل بدخواهان به مرزهای جمهوری اسلامی مشتی آهنین بوده و حضور ولایتمدارانه در همه عرصه ها داشته است.

پرویز، وجود ارتش برای کشور را مایه آرامش و دلگرمی دانست و گفت: ارتشی که به نام کلمه طیبه لقب گرفت چنان عزت و اقتداری پیدا کرده است که به نیرویی شکست ناپذیر بدل شده و برای اولین در قرون اخیر، تهاجم دشمنان قسم خورده نظام را که با پشتیبانی همه قدرت های جهان در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، بدون جداشدن حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان را به شکست انجامید و در حال حاضر این ارتش انقلابی در همه زمینه ها به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اندیشه خودکفایی ارتش در سال 58 با الهام از هدایت های رهبر فرزانه و با دستور مستقیم آیت الله خامنه ای که نماینده امام در ارتش بودند شکل گرفت، متذکر شد: این اقدام شجره غیبی از دانش و فناوری و صنعت شکل داد که امروز به درختی تناور و پر از ثمرات افتخار آمیز تبدیل شده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی اعلام کرد: تنوع تسلیحات بومی در ساختار جمهوری اسلامی ایران به جز چند کشور ابرقدرت در  جهان، نظیری ندارد و اکنون پیچیده ترین تسلیحات را از زیر دریا تا مافوق جوّ می سازیم.

استفاده از ظرفیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در تولید تجهیزات بومی

پرویز اضافه کرد: امروز انواع سلاح های سبک، خمپاره اندازها، موشک های کروز، هواپیماها، انواع تانک ها و نفربرها، بیسیم و تجهیزات جنگ الکترونیک، از طراحی گرفته تا ساخت و بهره برداری با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در داخل کشور انجام می گیرد.

وی یادآور شد: امروز ارتش با استفاده از تجربیات دفاع مقدس و حوادث گوناگون، به یک ارتش خودباور و مقتدر و مومن و شکست ناپذیر تبدیل شده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتش قیور به عنوان مشت آهنین جمهوری اسلامی ایران چگونگی پاسخگویی به تهدید با واقعیتی غیرقابل انکار را به اردوگاه دشمن تبدیل کرده است گفت: ارتش اجازه نخواهد داد در غوغای عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی امپراطوری رسانه ای صهیونیزم، راهبرد مقامت هوشمندانه که دستور کار مردم و انقلاب اسلامی است تحت تأثیر اندیشه های شیطانی آسیب ببیند.

منشأ اقتدار ملت ها دو علت دارد

پرویز با بیان اینکه امروز منشأ اقتدار ملت ها دو علت دارد، تبیین کرد: اتکا به ایمان و توانمندی های درونی و خودباوری و استفاده از استعدادهای زمینی به عنوان عامل اول و استفاده از فرصت ها و حضور مقتدرانه بین المللی و منطقه ای به عنوان عامل دوم مطرح است.

وی ملتی را موفق برشمرد که حضور تعیین کننده داشته باشد و افزود: امروز مأموریت ما و نیروهای مسلح مضاعف است زیرا دشمن بی منطق با فریبکاری و زور به میدان آمده است تا معادلات بین المللی را به نفع نامشروع عده ای محدود و سرمایه دار و بی فرهنگ رقم بزند.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی در خصوص نامگذاری سال 98 به نام رونق تولید بیان داشت: نامگذاری دقیق و با مفهوم رونق تولید رهبری بر سال جاری و تأکید به نکته اساسی و سرنوشت سازی به عنوان تولید برای خنثی کردن تمام نقشه ها و فریبکاری های دشمن، هوشمندانه ترین کار ممکن بود.

پرویز ادامه داد: طبق بیانات رهبر اگر به این موضوع کلیدی توجه شود مشکلات معیشتی و کاهش ارزش پول ملی و ... را می توان رفع و رجوع کرد و ما نیروهای مسلح با تولید امنیت، نقش کلیدی خود را در خصوص رونق تولید و کسب و کار در فضای آرام مثل همیشه انجام خواهیم داد.

تروریست نامیدن سپاه دشمنی با ملت ایران است

وی همچنین با اشاره به اینکه مجموعه نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی اقدام ننگین آمریکا را در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محکوم می کند، گفت: یک بار دیگر با صدایی بلند با ملت ایران اعلام می کنیم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی تصریح کرد: شیطان بزرگ با تحریم سپاه پاسداران و تروریست نامیدن آنها نهایت دشمنی و خباثت خود را با ملت ایران نشان داد.

پرویز اضافه کرد: دولت امریکا با ارتکاب جنایات بیشمار در اکثر نقاط جهان، صلاحیت ندارد یک نهاد برآمده از قانون اساسی یک کشور را تروریست بخواند.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای ملت بزرگ ایران و برآمده از متن ملت ایران و براساس اصل 150 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از نیروهای پرقدرت و پرتوان در کنار ارتش جمهوری اسلامی می باشد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha