پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت قرائت مناجات شعبانیه، گفت: اهتمام و توجه به سیره و روش نبی مکرم اسلام روح حاکم بر صلوات شعبانیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ماه شعبان، به اهمیت مناجات شعبانیه پرداخت و افزود: اهتمام به سبک و سیره نبوی روح حاکم بر مناجات شعبانیه است.

وی افزود: وجود مبارک امام سجاد (ع) در صلوات شعبانیه ضمن تبیین جایگاه ولایت در مسیر بندگی، توجه به سیره و روش نبی مکرم اسلام در مقالات اجتماعی و نیز در محضر پروردگار را به ما آموزش می‌دهند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: ایشان در این صلوات پیامبر و خاندان مبارکش را به‌عنوان کهف حصین در مشکلات دینی و دنیوی و روحی و جسمی به ما معرفی می‌کند و سپس جزِییات این کهف حصین را جهت استمرار در مسیر بندگی بیان می‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در ماه‌های رجب و شعبان که مقدمه‌ای برای حضور در ضیافت الهی است لازم است بیش از پیش رحمت و غفران پروردگار را متوجه خود کرده و بیشتر به آداب و ارزش‌های دینی مزین شویم تا بتوانیم زمینه دریافت عنایت حضرت حق را به وجود آوریم.

وی تصریح کرد: بر همین مبنا و با توجه به تلاش در عرصه معنویات و اقتدا به سیره عملی اهل بیت می‌شود درخواست کرد: «اَللّهُمَّ فَاَعِنّا عَلَی الاِسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فیهِ وَ نَیْلِ الشَّفاعَةِ لَدَیْهِ»؛ زیرا پایبندی به سنت پیامبر نیاز به کوشش مستمر در وادی عمل صالح دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با توضیح صبر محمد بن ابی عمیر از شاگردان امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) نسبت به دفاع از آرمان‌های ولایت، اظهار کرد: روایت شده ایشان برای امتناع از قبول منصب قضاوت زندانی شده بود و بنا به نقلی به خاطر گرفتن اطلاعاتی راجع به شیعیان او را مورد شکنجه قرار دادند و 100 تازیانه زدند، طاقتش تمام شد و نزدیک بود که نام شیعیان را ببرد که ناگاه صدای محمد بن یونس بن عبدالرحمن را شنید که گفت: محمد بن ابی عمیر «اذکرموقفک بین یدی الله» و با یادآوری آخرت و اجر اخروی، شکنجه دنیوی را بر جان خرید و اسرار شیعیان را فاش نکرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه امروز از مهم‌ترین مؤلفه‌های عرضه ارادت به ساحت اهل بیت فرصت جهادی است، گفت: اینکه امروز بتوانیم در عرصه‌های گوناگون علم‌آموزی، خدمات اجتماعی، حضور سیاسی و هدایت‌گری نیاز جامعه را از منبع وحی و احادیث اهل بیت تأمین کرد و به مردم ارائه دهیم اقدام ارزنده‌ای است که باید قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha