شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست معاونین آموزش مدارس علمیه گیلان

حوزه/ نشست معاونین آموزش مدارس علمیه گیلان با هدف بررسی وضعیت آموزشی حوزه علمیه استان و برنامه ریزی فعالیت های آتی، در سالن جلسات مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، نشست معاونین آموزش مدارس علمیه گیلان با هدف بررسی وضعیت آموزشی حوزه علمیه استان و برنامه ریزی فعالیت های آتی، در سالن جلسات مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام رشت برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدرضا صابرپور معاون آموزش حوزه علمیه گیلان در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از زحمات معاونین مدارس در اجرای برنامه های آموزشی، به نزدیکی ایام امتحانات نیم سال دوم اشاره و تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن امتحانات نیم سال دوم حوزه های علمیه و واگذار شدن بخش اعظم طراحی سوالات امتحانی به مدارس، آئین نامه «طرح سوالات امتحانی و آزمون های علمی» جهت تعریف چهارچوب و قواعد کلّی طراحی سوالات، توسط شورای تخصصی آموزش استان تدوین شده است و بزودی به مدارس علمیه ابلاغ می گردد.

وی درخصوص نظام آموزشی جدید حوزه های علمیه اظهار داشت: اکنون در حدود 4 سال است که نظام تحصیلی جدید حوزه علمیه با توجه به  رهنمودهای علما و مراجع عظام تدوین و در برخی از نقاط در حال اجرا می باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه گیلان توجه بیشتر به نظام آموزشی جدید را ضروری دانست و افزود: در برنامه مذکور بسیاری از مشکلاتی که در گذشته وجود داشته است برطرف و در طی این 4 سال برای نقاط ضعف موجود آن نیز تا حدود زیادی چاره اندیشی شده است اذا انتظار داریم تا مدارس علمیه استان جهت اجرایی نمودن آن تلاش و تعجیل بیشتری نمایند.

استاد حوزه علمیه گیلان با تشکر از زحمات شبانه روزی معاونین آموزش مدارس علمیه گیلان ادامه داد: الحمدلله با همکاری و تلاش های دوستان برنامه های آموزشی مدارس نسبت به قبل رشد زیادی نموده است و افزایش ساعات کلاسهای درسی، کاهش روزهای تعطیلی دروس و اردوهای آموزشی تابستانه از جمله بخشی از این اقدامات خوب است که در سال تحصیلی جاری به آن نائل گشته ایم و ان شاءالله تا رسیدن به سطح ایده آل ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام صابرپور با بیان ضرورت استفاده مفید از تعطیلات طلاب خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال طلاب، درصدد هستیم تابستان امسال اردوی آموزشی را حداقل در 3 نقطه از استان برگزار نمائیم تا امکان حضور پررنگ تر علاقمندان فراهم شود و در آنها علاوه بر کلاس های درسی، دوره های مهارتی را نیز در برنامه کاری این اردوها قرار دهیم.

لازم به ذکر است ارائه گزارش فعالیت های آموزشی توسط معاونین مدارس و همچنین بحث و تبادل نظر درباره برگزاری همایش طلاب و روحانیون، زمان شروع سال تحصیلی آینده، برنامه های کلان آموزشی و... از دیگر مباحث انجام شده در این نشست بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha