جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی به ورود بیش از یک میلیون زائر به امام‌زادگان استان اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار نفر زائر نوروزی در ۶ بقعه متبرکه استان که دارای زائرسرا هستند، اسکان داده شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر ساله طرحی با عنوان آرامش بهاری از سوی سازمان اوقاف به استان ها ابلاغ و این برنامه در تمامی بقعه ها و امامزاده ها اجرا می شود.
 
وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی نیز باتوجه به دارا بودن امامزادگان بسیار در طرح آرامش بهاری حضور گسترده ای دارد، ابراز کرد: این دوره از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ با حضور بیش از ۴۵ نفر از روحانیون که ۲۵ نفر آنها مبلغان اعزامی از استان قم و مابقی طلاب بومی بودند به نحو احسن اجرا شد.
 
حجت الاسلام مصائبی اذعان داشت: معمولا بسیاری از مردم سعی می کنند تا لحظه تحویل سال در کنارحرم ائمه، بقاع متبرکه و کنارمزار شهدا باشند، به همین جهت ویژه برنامه های سال تحویل در بقاع شاخص استان  در نظر گرفته شده بود که با حضور پر شور مردمی مواجه بود. 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های طرح آرامش بهاری توضیح داد: برنامه های این طرح  شامل برپائی خیمه های معرفت اعم از غرفه های کودک و نوجوان،برنامه های معرفتی، پاسخ به سوالات دینی و شرعی، مشاوره خانواده بود که توسط علما و روحانیون اجرایی شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اسکان زائران نوروزی در طرح آرامش بهاری بیان کرد:۶ بقعه در استان دارای مهمان سرا بود که بیش از ۳۰ هزار نفر زائر اسکان داده شدند، همچنین این بقاع متبرکه درحالت آماده باش بودند تا در صورت بروز هرگونه حادثه آماده پذیرایی از مسافران باشند.
 
حجت الاسلام مصائبی از ورود بیش از یک میلیون زائر به امام‌زادگان استان خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون زائر ایرانی و خارجی امسال در بقاع متبرکه حضور داشتند حتی در برخی از این مکان ها همچون امامزاده سید حمزه، سید محمد کججانی، سید محمد نوجه مهر، سید ابراهیم مراغه و سید اسماعیل میانه مسافران ایرانی و خارجی اسکان داده شده اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: از تمامی مردم عزیز و ولایت مدار ایران اسلامی و حتی مردمان مسلمان کشورهای خارجی برای حضور در طرح آرامش بهاری تقدیر می کنم، چراکه حضور دربقعه های این استان را در اولویت سفر خود قرار داده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha