پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای هماهنگی مدیریت بحران حوزه علمیه کاشان

حوزه/ جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی منطقه کاشان برای ساماندهی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان با حضور مدیر مرکز خدمات، مدیر حوزه‌ علمیه و مدیران مدارس خواهران منطقه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  از کاشان، جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی این منطقه برای ساماندهی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان با حضور حجج اسلام و المسلمین یوسفی مدیر  مرکز خدمات، فرجی مدیر حوزه‌ علمیه و مدیران مدارس خواهران منطقه کاشان، در مرکز خدمات برگزار شد.

مدیر مرکز خدمات استان با تشکر از حضور اعضای این شورا و اهمیت این جلسه گفت: همفکری و ارائه برنامه‌ریزی دقیق برای تسریع در کمک‌رسانی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها از اهداف تشکیل این جلسه است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان استفاده فرهنگی و تبلیغی از روحانیان برای جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان را مهم دانست و افزود: انعکاس فعالیت‌های حوزه‌های علمیه در این زمینه می‌تواند در ایجاد همدلی و وحدت بین مردم، تسریع کمک‌رسانی و کم کردن آلام حادثه دیدگان بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی با بیان اینکه مدارس علمیه و مدیران آن مدارس، همه توان خود را برای کمک به کار گرفته اند، گفت: در حال حاضر سه گروه از طلاب داوطلب، آماده اعزام به مناطق سیل‌زده هستند که با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی چند روز آینده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از طلاب برای اعزام ثبت‌نام کرده اند افزود: آموزش‌های لازم برای طلاب اعزامی یک نیاز ضروری است تا کار امداد و خدمت‌رسانی با سرعت بیشتر و هدفمند انجام شود.

مدیر حوزه‌ علمیه منطقه کاشان اعزام طلاب مبلغ برای امور تبلیغی و انگیزشی را از اقدامات بعدی اعلام کرد و گفت: آسیب روحی خانوادگان سیل‌زده بسیار زیاد است و اعزام روحانیان مبلغ فعال جهت مشاوره و ایجاد انگیزه و امید به زندگی و همدردی بسیار حائز اهمیت است.

اعزام طلاب و روحانیان داوطلب جهادی آموزش دیده، برگزاری دوره فشرده یک روزه آموزشی برای داوطلبان اعزامی، استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و مشاوره‌ای در منطقه، استفاده از مبلغان و استادان حوزه‌های خواهران برای جمع‌آوری کمک‌ها، ارسال محموله کمک‌های غیر نقدی به مناطق سیل‌زده و تهیه و ارسال فرش و لوازمات منزل برای خانواده طلاب سیل‌زده از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha