چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاونین تهذیب اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام غزالی با بیان اینکه باید تربیت اخلاقی طلاب بسیار مورد توجه کارکنان مدارس علمیه باشد، گفت: یکی از امور ضروری در امر تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب احیای سنت حسنه و والای اقامه نماز شب و بیداری بین الطلوعین است

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  از اصفهان، هم اندیشی معاونین تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام مومنی و مسئولین واحدهای معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد .

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام حجت قربانی میئول واحد تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: ثبت نام دوره طرح تلبس دائم ادیب  حوزه علمیه اصفهان برای سال جدید  آغاز شده است

وی با بیان اینکه معاونین تهذیب مدارس علمیه در این راستا اطلاع رسانی صحیح و به موقعی برای طلاب مدارس علمیه استان داشته باشند گفت:  طبق آیین نامه اخیر شورای عالی حوزه  همه طلاب و روحانیون که پس از سال 79  تلبس دائم شده اند باید کد تلبس بگیرند  چرا که همه مراکز استخدامی و ارگان های دولتی برای جذب روحانیون نیاز به این کد دارند.

در ادامه حجت الاسلام حسن غزالی، مسئول واحد تهذیب و قرآن حوزه علمیه اصفهان  متذکر شد: رعایت اخلاقیات  و تهذیب در کنار مباحث آموزش حوزوی حائز اهمیت است، درخواست داریم معاونین تهذیب مدارس یک همت و تلاش جمعی  انجام دهند که درس اخلاق در مدارس علمیه جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه تربیت اخلاقی  بسیار مورد توجه  کارکنان مدارس علمیه باید باشد، تصریح کرد: یکی از امور ضروری در امر تربیت اخلاقی و تهذیبی طلاب احیای سنت حسنه و والای اقامه نماز شب و بیداری بین الطلوعین است

حجت الاسلام غزالی تاکید کرد: برای تحقق این امر مهم ضرورت دارد معاونین تهذیب و تبلیغ مدارس علمیه  همکاری و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: هدفمندسازی حضور هادیان اخلاقی در مدارس علمیه  برای ارتباط موثرتر ومستمرتر با طلاب برای امر تربیت اخلاقی لازم است، همچنین ویژه برنامه در محضر آفتاب  شامل زیارت دوره ای تخت فولاد و علمای خلف مدفون  برای طلاب در نظر گرفته شده است که لازم است معاونین تهذیب برای حضور دراین ویژه برنامه برنامه ریزی داشته باشند.

مسئول واحد تهذیب و قرآن حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد:  بهره مندی از مشاورین حوزه برای ارائه مشاوره تحصیلی، خانوادگی، تربیت فرزند و روانشناسی برای طلاب از دیگر برنامه هایی است که در حال اجرا است.

وی افزود: نیروسازی و تربیت کادر توانمند، متخصص ومتعهد از سوی معاونین فرهنگی  و تهذیبی مدارس علمیه برای ادامه کار و پیشرفت در امور حائز اهمیت است.

در ادامه حجت الاسلام مجتبی امیریان، مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: برگزاری جلسات تربیت مربی سیاسی و ارتقا بینش سیاسی  در سال جدید هم ادامه خواهد داشت، لذا معاونین تهذیب مدارس برای معرفی و ثبت نام کوشا باشند و نسبت به پخش مستند ها و فیلم های ارزشی و انقلابی در مدارس برای طلاب اهتمام ورزند.

وی متذکر شد: تجهیز کتابخانه ها و امور مربوط به سالن های مطالعه مدارس در سال جدید تدابیری اندیشیده شده است که به زودی محقق خواهد شد، ولی معاونین تهذیب مدارس باید نسبت به امر جابجایی اقلام این مکان ها حساس بوده و اجازه تغییر مکان و تغییر کاربرد این اجناس واقلام را ندهند چرا که حق طلبه ضایع خواهد شد.

در پایان حجت الاسلام علیرضا  ناجی، مسئول واحد روابط عمومی حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: معاونین تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه در امر اطلاع رسانی دقیق، به هنگام و جامع و ارسال آن به واحد روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه بکوشند تا در عرصه انعکاس اخبار حوزه در سطح رسانه ها خللی به وجود نیاید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha