چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
"ام کلثوم سبلانی"  نویسنده و پژوهشگر لبنانی

حوزه/ "ام کلثوم سبلانی" نویسنده و پژوهشگر لبنانی در خلال مشارکت در پانزدهمین جشنواره فرهنگی "بهار شهادت" گفت: قیام بزرگ امام حسین (علیه السلام) با هدف تغییر وضعیّت اسف بار امت اسلامی بود و این قیام عواطف آزادگان را برای آزادی جامعه از بردگی و خواری شعله ور کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "ام کلثوم یاسر سبلانی" نویسنده و پژوهشگر لبنانی در خلال مشارکت در پانزدهمین جشنواره فرهنگی "بهار شهادت" گفت: قیام بزرگ امام حسین (علیه السلام) با هدف تغییر وضعیت اسف بار امت اسلامی بود و این قیام عواطف آزادگان را برای آزادی جامعه از بردگی و خواری شعله ور کرد.

وی افزود: حماسه کربلا یکی از مهم ترین حوادث جهانی و بلکه از مهم ترین دستاورد های بشریت در میدان مبارزه با ظلم و طغیان است.

سبلانی تصریح کرد: قیام امام حسین (ع)، یک قیام منفعلانه و بی هدف نبود، بلکه یک قیام آگاهانه با دیدگاه و اهداف مشخص بود.

وی اشاره کرد: زمانی که در مورد امام حسین (ع) صحبت می کنیم، در مورد یک انسان عادی که زندگی کرده و بعد مرده و هیچ تأثیری بر زندگی نداشته صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد یک شخصیت مقدسی سخن می گوییم که در آسمان عظمت و بزرگی به پرواز در آمده و به بالاترین مراتب و مقام ها رسیده است که هیچ کس به آن نرسیده و نخواهد رسید.

نویسنده لبنانی ادامه داد: امام حسین (ع) امتداد نبوت و رسالت بر روی زمین، شخصیت معصومی که به راه راست هدایت می کند، حلقه وصل بین زمین و آسمان و دری از در های الهی است و ما اکنون در آستان باب الله قرار داریم و آن حرم امام حسین (ع) و برادرش حضرت عباس (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha