شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خدمت به نماز و نمازگزاران، سبقت و سرعت در کار خیر و ایثار در روز جمعه، چهار رکن و مدال افتخار فعالان و خادمان ستادهای نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه شنبه در نشست اعضای ستادهای نماز جمعه استان، با بیان اینکه نقش سازندگی و اثرگذاری نماز جمعه بسیار زیاد است، تصریح کرد: نماز جمعه نماز سیاسی، عبادی و دشمن‌شکنی است که هم‌رنگ دیانت و هم‌رنگ سیاست دارد؛ ازاین‌رو خطیب باید وارد موضوعات روز جهانی شده و تحلیل سیاسی و دینی داشته باشد.

وی خطاب به اعضای ستادهای نماز جمعه گفت: سه محور خدمت، سرعت و سبقت را در نماز جمعه مدنظر داشته باشید؛ زیرا این‌ها مدال‌های افتخار اعضای ستادهای نماز جمعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خدمت به نماز جمعه خدمتی ویژه است، افزود: باید در کارهای خیر سرعت گرفته، با شتاب عمل کنیم و با انگیزه و سرعت بیشتری در این فیض عظمی شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سومین عنوان برای اعضای ستادهای نماز جمعه سبقت است، خاطرنشان کرد: در کار خیر تنها به سرعت دل‌خوش نباشیم؛ بلکه باید مسابقه گذاشته و از دیگران گوی سبقت را برباییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر استان، گفت: شما هم خادم کار خیر بوده و هم در کار خیر سرعت و سبقت دارید و به بیان دیگر مجمع الفضائل هستید.

وی افزود: همچنین شما در حال ایثار هستید، زیرا روز جمعه روز تعطیلی هفتگی است، اما شما این روز را هم در خدمت نماز هستید که این خود نوعی ایثار است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس خدمت، سرعت، سبقت و ایثار چهار رکن نماز جمعه و چهار مدال افتخاری است که اعضای ستادهای نماز جمعه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حسن خلق اعضای ستاد نماز جمعه، افزود: شما با انواع و اقسام مردم سروکار دارید؛ ازاین‌رو باید با ارباب رجوع به نماز به‌گونه‌ای برخورد و تعامل کنید که بعد از بازگشت از مصلی خاطره خوشی از نماز داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر مشکل و موضوعی نیازمند تذکر بود باید با معرفت و ادب و خوش‌خلقی به آن‌ها منتقل کرده و آن‌ها را به‌گونه‌ای اصلاح کنید که از نماز زده نشود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه اظهار کرد: هنر این است که فراری‌های از نماز جمعه را به این آیین دعوت کرده و به مصلا بکشانید؛ زیرا در ستادهای نماز جمعه اصل بر جذب است نه دفع.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha