پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه مدیریت ستاد مردمی حمایت از سیل‌زدگان

حوزه/ در جلسه مدیریت ستاد مردمی حمایت از سیل‌زدگان خوزستان، بر لزوم همفکری مدیران فرهنگی برای بهبود وضعیت اسکان سیل‌زدگان خوزستان، تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود واعظی، رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، که برای بازدید از مناطق سیل‌زده استان خوزستان به اهواز سفر کرده بود، در جلسه مدیریت ستاد مردمی حمایت از سیل‌زدگان شرکت کرد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، به ارائه گزارش از وضعیت مناطق سیل‌زده استان پرداخت و گفت: حدود یک‌سوم از استان خوزستان، زیر آب رفته و بسیاری از مردم آواره هستند! کسانی که در کمپ‌ها مستقر شده‌اند نیز، وضعیت مناسبی ندارند.

وی اضافه کرد: به طور خاص در کمپ‌ها و در روستاهای سیل‌زده، دامداران با مشکلات عمده‌ای از جمله تأمین علوفه مورد نیاز احشام مواجه‌اند.

همچنین در ادامه این نشست، مسئولین کمیته‌های مختلف ستاد، به ارائه گزارش‌هایی، پرداختند و پس از آن نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی دقایقی صحبت کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به سیاست تخلیه مناطق سیل‌زده، گفت: تخلیه شهرها و روستاها اگر با پیش‌بینی‌های فرهنگی همراه نباشد، می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد؛ چراکه در کمپ‌ها و محل‌های اسکان موقت، مشکلات اخلاقی و پیامدهای فرهنگی و روانی زیادی به وجود می‌آید.

وی در ادامه از جلسه رؤسای مراکز حوزوی با حضور آیت‌الله اعرافی خبر داد و گفت: در این جلسه به مجموعه اقداماتی که از جهت اعزام نیرو و پشتیبانی‌های عملی و فرهنگی، در رابطه با مناطق سیل‌زده می‌توان انجام داد، بحث و بررسی شد.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه، بر لزوم همفکری هرچه بیشتر مدیران فرهنگی برای بهبود وضعیت اسکان سیل‌زدگان خوزستان تأکید شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha