جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم و منصور آیرم

حوزه/ امام جمعه تبریز در دیدار با «منصور ‌آیرم»، سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان تأکید کرد: دیپلمات‌های کشورمان باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی انقلاب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم عصر شنبه در دیدار با «منصور آیرم» سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی خارجی نقش موثر و ارزشمندی در ترویج مبانی انقلاب اسلامی در خارج از مرزها دارد، اظهار داشت: در راستای تقویت مناسبات در تمامی حوزه ها، دیپلمات های ایرانی مستقر در کشورهای خارجی باید از هر فرصتی برای ترویج مبانی انقلاب استفاده کنند.

وی ادامه داد: مبانی انقلاب، در روابط بین الملل برپایه مودت، دوستی و تقویت مناسبات با همه کشورها در تمامی زمینه‌هاست؛ از این رو کشورهایی که اشتراکات فرهنگی و مذهبی بیشتری با آنها داریم، میتوانند شریک تجاری و اقتصادی برای ما باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فرصت سوزی در گسترش روابط با همسایگان به هیچ وجه جایز نیست، افزود: برای مقابله با اهداف شوم استکبار جهانی که در صدد کاهش روابط ایران با دیگر کشورها تلاش می‌کنند، می‌بایست با کشورهایی نظیر آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، دینی و گردشگری پروژه های مشترک تعریف و اجرا شود.

منصور آیرم، سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه دیپلماسی در نخجوان؛ ماموریت‌های اجرا شده در طول ۴ سال گذشته را در قالب فعالیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و عمرانی تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی چند شرکت نخجوانی با فعالان اقتصادی ایران سرمایه گذاری مشترک دارند، گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان اولویت خود را برای تحکیم روابط با همسایگان و تعریف شرایط برد برد در همه زمینه ها پیگیری می‌کند.

سرکنسول کشورمان در جمهوری خود مختار نخجوان در ارائه تشریح عملکرد وزارتخانه در این جمهوری، بیان داشت: فعالیت های فرهنگی که وجه دانشگاهی و علمی دارند، برگزاری نمایشگاه توانمندی و فروش کالای ایرانی، گسترش و تغییر رویکرد فعالیت های پزشکی و درمانی، برگزاری نشست های مشترک فعالان اقتصادی بخشی از فعالیت های انجام گرفته موثر در نخجوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha