پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: زبان هنر اثری قوی و بی‌بدیل دارد بطوری‌که پس از پخش سریال شوق پرواز در مورد خلبان شهید عباس بابایی، اشتیاق جوانان برای جذب در نیروی هوایی چندین برابر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم شامگاه دوشنبه در دیدار جمعی از هنرمندان استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالروز شهادت مرتضی آوینی هنرمند آگاه، بصیر و انقلابی بهانه‌ای نیکو برای تکریم مقام هنر است، گفت: این شهید والا مقام عمر خود را در جهت انتقال ارزش ها و مبانی فکری انقلاب به نسل های جدید، در جهت ساخت برنامه های هنری در حوزه جبهه و جنگ  صرف کرد.

وی افزود: شهید آوینی الگوی همه هنرمندان است که با زبان هنر مفاهیم ارزشی را به صورت غیر مستقیم و اثرگذار به مخاطب منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هنرمند انقلابی انسانی موحد است که ارزش های انقلابی را که مبنایی اسلامی دارد به‌خوبی می‌شناسد و برپایه آن در مقابل تفکرات ضد دینی می ایستد تا پیام خود راهنمای مسیر نسل های آینده بکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه هنر زیبایی ها را با ابزارهایی مانند، شعر، خط، فیلم، تئاتر و آهنگ نمایان میسازد، خاطرنشان کرد: جایگاه هنر و هنرمندان در نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار والاست و معظم‌له معتقدند ابزارهای هنری بی شک رساترین، بلیغ ترین و کاری ترین ابزار ابلاغ  و تبلیغ پیام است.

وی با تأکید بر اینکه زبان هنر اثری قوی و بی‌بدیل دارد، افزود: بعد از پخش سریال شوق پرواز که در مورد زندگی خلبان شهید عباس بابایی بود،  اشتیاق جوانان برای جذب در نیروی هوایی چندین برابر شد.

امام جمعه تبریز کرد: چون هنر رساترین وسیله ی انعکاس اندیشه ها و آرمان هاست، از این رو باید هنرمند دربرابر موضوعات روز سیاسی، فرهنگی و اجتماعی واکنشی موثر داشته باشد.

در این دیدار بلاغی رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده در هفته هنر انقلاب اسلامی گفت : 27 فرودین در آستانه میلاد حضرت علی اکبر (ع) چهره انقلابی سال 97 استان معرفی خواهد شد.

در پایان این دیدار نشان هفته هنر انقلاب اسلامی به امام جمعه تبریز اهداء شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha