چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 488444
۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
طرح توسعه گردشگری حلال در ریائو در اندونزی اجرا می شود

حوزه/ در راستای طرح تبدیل استان ریائو به یک مقصد گردشگری حلال در اندونزی، شرکت های کوچک و متوسط در این استان برای دریافت گواهینامه حلال از هم پیشی می گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، در حالی که استاندار ریائو در اندونزی، برنامه توسعه گردشگری حلال را به اجرا می گذارد، شرکت های کوچک و متوسط در استان ریائو در اندونزی، برای گرفتن گواهینامه حلال از یکدیگر سبقت می گیرند.

صاحب شرکت کدایی یونگ بنگلالیس، یکی از شرکت های تولیدی محصولات غذایی ضمن بیان اینکه برای صدور گواهینامه حلال از شورای علمای اندونزی درخواست داده گفت: ما از برنامه گردگشری حلال استاندار حمایت می کنیم و بالاخره موفق به دریافت گواهینامه حلال از شورا شده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت سازمان های تجاری دارای گواهینامه حلال را تقویت کند.

زمزمی یکی دیگر از تجارت های حلال محلی نسبت به طرح توسعه گردگشری حلال ابراز خرسندی کرده و گفت: امیدوارم این برنامه انگیزه ای در پیش داشته باشد و سبب شود که سازمان ها راحت تر روند گرفتن گواهینامه حلال را طی کنند.

گفتنی است استاندار ریائو 5 آوریل دستورالعملی در این رابطه صادر کرده و گفت: من دستورالعمل فرمانداری جدیدی را به امضاء رسانده ام تا از این پس ریائو به عنوان یک مقصد گردشگری حلال شناخته شود.

 

ریائو

ریائو یکی از استان‌های اندونزی است. این استان در بخش مرکزی جزیرهٔ سوماترا و در امتداد تنگهٔ مالاکا واقع شده‌است. پکانبارو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ریائو است. دومای، باگانسیاپیاپی، بنگکالیس، بانگکینانگ، رنگات و سیاک‌سری ایندروپورا، دیگر شهرهای بزرگ این استان هستند.

امروزه ریائو یکی از ثروتمندترین استان‌های اندونزی است. این استان به‌ جهت بهره‌مندی از منابع طبیعی متعدد نظیر نفت خام، گاز طبیعی، کائوچو، روغن نخل و مزارع متعدد، پیشرفت بسیاری نموده ‌است.

مسلمانان ۸۸ درصد، بودایی‌ها ۶ درصد، کاتولیک‌ها ۵ درصد، پروتستان‌ها ۱ درصد و هندوها ۰٫۲ درصد از ساکنان ریائو را شامل می‌شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha